PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 1 | 22--30
Tytuł artykułu

Przywództwo i motywowanie w procesach zarządzania kompetencjami pracowników

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pogląd Petera Druckera, że wiedza i kompetencje pracowników są dzisiaj postrzegane jako cenne komponenty kapitału ludzkiego organizacji jest powszechnie akceptowany1. Zgadzając się z tą opinią, należy podkreślić, że zarządzanie dotyczy przede wszystkim ludzi, a nie technik czy procedur. To pracownicy są w organizacji najważniejsi. Istotą zarządzania jest produktywne wykorzystywanie wiedzy, która ujawnia się tylko poprzez swoje zastosowanie. Tak rozumiane zarządzanie wymaga nowego spojrzenia na pracę i funkcje współczesnych menedżerów, jak również wypracowania nowych modeli kształcenia, które w większym stopniu będą kładły nacisk na takie aspekty, jak: zdolności przywódcze, umiejętność motywowania, dbanie o rozwój i doskonalenie kompetencji pracowników. Józef Penc bardzo trafnie uwypukla też znaczenie humanistycznych wartości, ponieważ zarządzanie musi służyć ludziom(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--30
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Blanchard K., Leading at a higher level. Blanchard on leadership and creating high performing organizations, FT Press, New Jersey 2010.
  • Blanchard K., Zigarmi P., Zigarmi D., Style kierowania, Situational Leadership II, materiały szkoleniowe, Blanchard Training and Development/Voss & Partner.
  • Błaszczyk W. (red.), Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa 2005.
  • Edersheim E.H., Przesłanie Druckera. Zarządzanie oparte na wiedzy, MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Jemielniak D., Praca oparta na wiedzy. Praca w przedsiębiorstwach wiedzy na przykładzie organizacji high-tech, WAiP, Warszawa 2008.
  • Kaczmarek B., Walczak W., Zarządzanie wiedzą we współczesnych przedsiębiorstwach. Ujęcie multidyscyplinarne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.
  • Kieżun W., Sprawne zarządzanie organizacją, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 1997.
  • Kirejczyk E., Zrozumieć zarządzanie, PWN, Warszawa 2008.
  • Kopertyńska W., Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2008.
  • J.M. Kouzes, Posner B.Z., Przywództwo i jego wyzwania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
  • Koźmiński A.K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, WAiP, Warszawa 2008.
  • Mikołajczyk Z., Zarządzanie zmianami- istotny obszar dydaktyki akademickiej na kierunku Zarządzanie, [w:] B. Nogalski, S. Lachiewicz (red.), Osiągnięcia i perspektywy nauk o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
  • Moczydłowska J., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Difin, Warszawa 2008.
  • Ornarowicz U., Menedżer XXI wieku. Definicja, identyfikacja, edukacja, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.
  • Penc J., Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań, Difin, Warszawa 2010.
  • Penc J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • Pocztowski A. (red.), Funkcja personalna. Diagnoza i kierunki zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.
  • Walczak W., Kompetencje jako element wiedzy, "Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa" 2010, nr 5, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 2010.
  • Walczak W., Kompetencje współczesnych menedżerów - nowe wyzwania, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów" 2010, nr 2, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2010.
  • Chmielecka E. (red.), Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Projekt Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Krajowe Ramy Kwalifikacji w szkolnictwie wyższym jako narzędzie poprawy jakości kształcenia, Warszawa 2010, http://www.e-edukacja.net.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275307

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.