PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | z. 6 | 44--48
Tytuł artykułu

Procurement Policy of Hungarian Food Retail Businesses - a Break-Out Opportunity for the Hungarian Wine Makers Through Direct Selling

Warianty tytułu
Polityka zaopatrzenia sklepów z żywnością na Węgrzech - sprzedaż bezpośrednia szansą dla rynku wina
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule dokonano analizy zmian w sektorze sprzedaży detalicznej na Węgrzech. Wskazano na postępujący proces globalizacji. Na przykładzie rynku wina zwrócono uwagę na sprzedaż bezpośrednią jako rozwojową formę polityki zaopatrzenia. (abstrakt oryginalny)
EN
The globalisation of the Hungarian food retail business has left domestic suppliers largely defenceless against food retail chains. A possible solution to that problem might be the setting up of a system of direct selling. I would like to present the different forms and the significance of direct sales through the example of the Hungarian wine making sector. In Hungary the globalisation of the food retail sector commenced only in the late 1980s and largely took place in the 1990s. This process has left Hungarian suppliers largely defenceless against the food retail chains. Another problem in the sales process is that goods are reaching the final consumer through several stages. For all of these problems the setting up of a system of direct sales could offer a solution. There are several forms of direct selling but producers do not yet fully utilise the opportunities hidden in them. I started my research - opportunities for direct sales in the Hungarian wine making sector - in one of the biggest wine regions of the country (the Eger wine region) in March 2010. From my research to date I have concluded that there are significant differences among wine makers depending on the extent and the efficiency of the particular forms of direct sales they use. With conducting and processing further interviews plus the evaluation of the current situation of direct sales I intend to make suggestions for the sector's decision makers regarding modifying existing or adopting new legislation in order to facilitate the further spread of direct selling. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
44--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Research Institute of Agricultural Economics (AKI) in Budapest
  • Research Institute of Agricultural Economics (AKI) in Budapest
Bibliografia
  • Alpári L., Farkas Z., Geönczeöl A., Nemes R., Sztakovics K. 2008: Wine Marketing Strategy 2009-2013. Magyar Bormarketing Kht, pp. 144.
  • Bálint J., Juhasz M., Bálint A. 1999: Direct sales and regional development. Kistermelők Lapja, évf. 9, pp. 43.
  • Fehér I. 2007: Opportunities of direct sales marketing and characteristic of rural development. Agroinform Kiadóház. Budapest. Falu XXII. évf. 1, pp. 55-62.
  • Forgács C. 2008: Just because small, could be useful to society. A Falu, XXIII. évf. 1, pp. 17-39.
  • Györe D., Hodina P., Horváth Z., Kemény G., Mizik T., Németh N., Stummer I., Thury E., Tunyoginé N.V., Varga T., Vágó Sz. 2007: The academic foundations and practice of agricultural pricing. Agrárgazdasági Tanulmányok, AKI, pp. 184.
  • Györe D., Juhász A., Kartali J., Kőnig G., Kürthy Gy., Kürti A., Stauder M. 2009: The structure of the domestic food retailing, particularly the small farmers selling opportunities. Agrárgazdasági Tanulmányok, AKI, pp. 138.
  • Maász J., Nagy A. 2009: Cheap shop ask for the people, (www.index.hu), 15.01.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275515

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.