PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 3 | 78--89
Tytuł artykułu

Ocena jakości usług w przedsiębiorstwie uzdrowiskowym Nałęczów S.A.

Warianty tytułu
The Assessment of Quality of Service in the Nałęczów Health Resort
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była ocena jakości świadczonych usług zdrowotnych w Przedsiębiorstwie Uzdrowiskowym Nałęczów S.A w Nałęczowie. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, przy wykorzystaniu techniki ankiety z autorskim kwestionariuszem. Do wyliczeń statystycznych wykorzystano program Statistica, wersję 8.1 PL, a w nim test niezależności Chi-kwadrat. Oceniając ofertę leczniczą uzdrowiska na podstawie opinii kuracjuszy stwierdzono, iż 70% z nich deklarowała, iż proponowana oferta jest na bardzo dobrym i dobrym poziomie. Zaleca się, żeby uzdrowiska w sposób ciągły podnosiły jakości swoich usług poprzez precyzję i wysoką jakość wykonywanych zabiegów, stale prowadziły badania satysfakcji klienta, jak również powinny kłaść nacisk na stosowanie w zabiegach wysokiej jakości sprzętu leczniczego. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper was assessment of the quality of health services in the Nałęczów Health Resort. A method of diagnostic survey was applied, using a technique of authors questionnaire. The Statistica program, version 8.1 GB and Chi-square test of independence were used for statistical calculations. Taking into account the healthcare offer, 70% of visitors regarded it as very good. It is recommended to constantly improve the quality of services of health resorts through precision and high quality of treatements as well as conducting customer satisfaction research, and putting empahasis on the use of high-quality medical équipement. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
78--89
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • 1. Aksman, E., (2000), Przekształcenia sektora publicznego i prywatnego w brytyjskiej opiece zdrowotnej, Wydawnictwo UW, Warszawa.
  • 2. Berrу, L., Parasuraman, A., Zethaml, V. (1994), "Improving service quality in America", Academy of Management Excusive, Vol. 8, No. 2, s. 32-52.
  • 3. Dutkiewicz W. (2001 ), Podstawy metodologii badań pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Wydawnictwo Stachurski, Kielce.
  • 4. Gilbert, D., Abdullah, J. (2004), "Holiday taking and the sense of well-being". Annales of Tourism Research, Vol. 31, No. 1, s. 352-361.
  • 5. Hadzik, A. (2002), "Funkcje uzdrowisk", w: Jędrzejczyk I. (red.), Rozwój funkcji turystycznej i rekreacyjnej polskich obszarów górskich, AWF, Kraków, s. 115-131.
  • 6. Hoeffer, S., Keller, K.L. (2003), "The marketing advantages of strong brands", Journal of Brand Management, Vol. 03, No. 10, s. 421-445.
  • 7. Hunter-Jones, P. (2011 ), "Cancer and Tourism", Annals of Turism Research, Vol. 32. s. 70-92.
  • 8. Januszewska, M., Nawrocka, E., Oparka, S. (2010), "Turystyka uzdrowiskowa, turystyka w uzdrowiskach - problemy definicyjne", w: Szromek A. (red.), Uzdrowiska i ich znaczenie w gospodarce turystyczną, Wydawnictwo Proksenia, Kraków s. 89 -113.
  • 9. Kapała, W. (2001), "Organizacja pracy a jakość usług medycznych", Antidotum Zarządzanie w Opiece Zdrowotnej, Nr 1(4), s. 48-53.
  • 10. Lombard, A. (2007), The impact of the brand identity strategy of a consumer product on consumer perceptions, Faculty of economic and Management Sciences, Pretoria.
  • 11. Marciniak S.(1995), Makro i mikroekonomia dla inżynierów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • 12. Panasiuk A. (2007), Markting usług tursytycznych, Wyd, Naukowe PWN, Warszawa.
  • 13. Pilch T. (2001), Zasady badań pedagogicznych (wydanie ilościowe i jakościowe), Wydawnictwo Żak, Warszawa.
  • 14. Ponikowska, I. (2007), "Wymogi dla zakładów lecznictwa uzdrowiskowego i oczekiwania pacjentów, Jedziemy do wód - lecznictwo, gospodarka, ekologia, turystyka, kultura", Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych, Nr. 2/1007, s. 16-20.
  • 15. Potocka-Mamarot M (2012)., Metodyka przygotowania planu rozwoju uzdrowisk, Departament Polityki Regionalnej UMWM, Kraków .
  • 16. Ritter, S. (2005), "Trends and skills needed in the tourism sector tourism for wellness", in: Strietska-llina O, Tessaring M. (eds), Trends and skill needs in tourism, Office for Official Publications of the European Communities, Luksemburg, s. 81-82.
  • 17. Rulle, M. (2010), "Expectations of Health Tourists in Germany - Illusions and Reality", in: Puczkó, L. (eds.), Health, Wellness and Tourism: healthy tourists, healthy business, Dalama, Sveden.
  • 18. Stanisz, A. (2006), Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem Statistica PL na przykładach z medycyny. Tom 1. Statystyki podstawowe. StatSoft, Kraków.
  • 19. Światowy, G. (2006), Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa.
  • 20. Uplekar, M. (2012), "Hospital or home? Scripting a high point in the history of TB care and control", WHO South-East Asia Journal of Public Health, Vol. 1, No.2, s. 220-223.
  • 21. Walter, E., Zehetmayr, S. (2006), Guidelines on Health Economic Evaluation, Institute for Pharmaeconomic Research, Vienna.
  • 22. Wojtanowska, J. (2012), Niewęgłowska-Wilk M., Wilk T., Motives for using and level of satisfaction among customers of the Swoszowice health resort, "Estetologia Medyczna i Kosmetologia", Vol. 2, No. 1,s. 21-23.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275819

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.