PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | z. nr 9 Problemy globalizacji i regionalizacji. Cz. 2 | 345--351
Tytuł artykułu

Człowiek i społeczeństwo w rozwoju oświaty

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Man and Society in the Dynamics of Educational Continuum
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Oczywiste jest, że oświata podlega poważnym zmianom, nabiera giętkości, przebudowuje swoje instancje, struktury, organizacyjne zasady, naukowe kursy, modele i formy organizacji nauczania, opanowując w tym celu nowe technologie informacyjne. Oświata powinna wyprzedzać ewolucje potrzeb człowieka i społeczeństwa i przygotować się do zaspokajania potrzeb dorosłych, zajmujących się odnowieniem wiedzy i umiejętności, przeorientowaniem i przeszkoleniem, rozwojem ich wspólnej kultury. Oświata w XXI wieku ma stać się obowiązkowym składnikiem projektu globalnego stałego kształcenia się wszystkich, ma występować jako kierująca siła, sprzyjać integracji do innych szczebli i form oświaty. (fragment tekstu)
EN
The process of globalization, information technologies, cultural influences increased the necessity of improving the existing system of education. In the 21st century education must be changed in order to forecast and satisfy growing people's needs. What is crucial for the future society is of lifelong education as an integral component of the global project of life-wide learning for everybody. The following article considers the problem of lifelong learning in the knowledge economy, it's main aims, tasks, needs and functions are described. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Humanistyczny w Zaporożu, Ukraina
Bibliografia
  • Всемирный доклад по образованию, 1998г.: Учителя, педагогическая деятельность и новые технологии / ЮНЕСКО, 1998. - 175 с.
  • Гроф С. Психология будущего: Уроки современных исследований сознания: Пер.с анг. С.Офертаса и О.Цветковой. -М.: ООО «Издательство АСТ» и др., 2003. - 458с.
  • Дерябо С.Д. Экологическая психология: диагностика экологического сознания. - М. - Московский психолого-социальный институт, 1999. -310с.
  • Коул М. Культурно-исторична психология: наука будущего. М.: Когито-Центр, ИП РАН, 1997.
  • Максименко С.Д. Розуміння особистості як передумова екологізації життєвого простору// Збірник наукових праць Інституту психології ім..Г.С.Костюка АПН України /За ред. С.Д.Максименка. - К.: 2003, т.7, ч.1. - С.7-13.
  • Ткач Т.В. Соціально-психологічний аналіз освітнього простору// Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка. - К.: 2003, т.7, ч.1. - С.409-415.
  • Швалб Ю.М. Целеполагающее сознание (психологические модели и исследования). - К.: Миллениум, 2003. -152с.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276201

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.