PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3 | 46--57
Tytuł artykułu

Web 2.0 na uczelni - przegląd badań i aplikacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Trudno dokładnie ustalić, od którego momentu datuje się powstanie technologii Web 2.0. Powszechnie przyjmuje się, iż po raz pierwszy termin ten został użyty w 2003 roku podczas dyskusji pomiędzy Timem O'Reilly i Dalem Dougherty, przedstawicielem firmy MediaLive International, wkrótce stając się synonimem dynamicznych stron WWW, umożliwiających interakcję użytkownika z zawartością serwisu1. Nie brak i tych, którzy - jak Russel Show2 czy uznawany za twórcę internetu i koncepcji sieci Web Tim Berners-Lee3 - twierdzą, że Web 2.0 nie istnieje, że jest tylko sloganem marketingowym. Według T. Bernersa-Lee założenia dotyczące współpracy poprzez sieć oraz tzw. Read-Write Web są po prostu elementami jego koncepcji od samego początku, a technologie, do których odnosi się termin Web 2.0, stanowią urzeczywistnienie tych założeń. Celem niniejszego artykułu nie jest jednak analiza samego pojęcia Web 2.0, a jedynie spojrzenie na możliwości wykorzystania technologii, które tym mianem są określane w pracy dydaktycznej i naukowej, oraz pokazanie, w jakim zakresie są one stosowane w różnych środowiskach akademickich. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
46--57
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Buchem I., Hamelmann H., Developing 21st century skills: Web 2.0 in higher education. A Case Study, http://www.elearningeuropa.info/en/article/Developing-21st-century-skills%3A-Web-2.0-in-higher-education.-A-Case-Study.
  • Conole G., Alevizou P., A literature review of the use of Web 2.0 tools in Higher Education, http://www.heacademy.ac.uk/assets/EvidenceNet/Conole_Alevizou_2010.pdf.
  • Erichsen E., Goldenstein Ch., Fostering Collaborative and Interdisciplinary Research in Adult Education, http://sgo.sagepub.com/content/early/2011/04/28/2158244011403804.full.pdf.
  • Research Information Network, If you build it, will they come? How researchers perceive and use web 2.0, http://www.rin.ac.uk/our-work/communicating-and-disseminating-research/use-and-relevance-web-20-researchers.
  • Weller K., Dornstädter R., Freimanis R., Klein R.N., Perez M., Social Software in Academia: Three Studies on Users' Acceptance of Web 2.0 Services, http://journal.webscience.org/360/m.
  • Zając M., Sea change - brytyjski sposób na gruntowną przemianę edukacji, "e-mentor" 2011, nr 1 (38), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/38/id/811.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276659

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.