PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3 | 74--81
Tytuł artykułu

Zastosowanie metafory w badaniach doświadczeń internautów. Metafory poczty elektronicznej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zostały omówione wybrane metody zbierania danych pozwalających na wyodrębnienie metafor, jakimi posługują się nabywcy, myśląc o marce, produkcie i doświadczeniach konsumpcji. Następnie zaprezentowano wyniki badania empirycznego, mającego na celu określenie metafor ilustrujących doświadczenia internautów związane z korzystaniem z poczty elektronicznej. Komentarzem do przeprowadzonego studium badawczego jest zamieszczona w kolejnej części artykułu analiza korzyści i ograniczeń związanych z wykorzystaniem tej metody badawczej. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
74--81
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Goodwin C. , Grove S.J., Fisk R.P., "Collaring the Cheshire Cat": Studying Customers' Services Experience through Metaphor, "The Service Industries Journal" 1996, t. 16, nr 4.
  • Christensen C.M., Cook S. , Hall T., Marketingowy błąd w sztuce: skąd się bierze i jak go naprawić, "Harvard Business Review Polska", maj 2006.
  • Eyuboglu N.,. Buja A., Quasi-Darwinian Selection in Marketing Relationships, "Journal of Marketing" 2007, t. 71.
  • Gkiouzepas L., Hogg M.K., Articulating a new framework for visual metaphors in advertising. A Structural, Conceptual, and Pragmatic Investigation, "Journal of Advertising" 2011, t. 40, nr 1.
  • Gozzi R.Jr., Searching For Search Engine Metaphors, "et Cetera" 2007, t. 64, nr 3.
  • S. Grabner-Kräuter, Web 2.0 Social Networks: The Role of Trust, "Journal of Business Ethics" 2009, nr 90.
  • IsomursuP., Hinman R., Isomursu M., Spasojevic M., Metaphors for the Mobile Internet, "Knowledge, Technology, & Policy" 2007, t. 20, nr 4.
  • Johnston W.J.,. Hausman A., Expanding the marriage metaphor in understanding long-term business relationships, "Journal of Business & Industrial Marketing" 2006, nr 21/7.
  • LesanM., Montazeri N., Fuzzy Trust Aggregation And Personalized Trust Inference In Virtual Social Networks, "Computational Intelligence" 2009, t. 25, nr 2.
  • I-Ling L., Chun-Ming, Y., Liu Yi F., Yu-Hsuan T., Penetrating Adolescents' Mental Models of MP3 with ZMET, Academic Research Library, 2009.
  • Morrel-Samuels P., Kiedy ankieta prawdę ci powie?, "Harvard Business Review", 2004.
  • O'Connel A., Czytanie w myślach mas, "Harvard Business Review Polska", grudzień-styczeń 2011.
  • Padgett D., Allen D., Communicating Experiences: A Narrative Approach To Creating Service Brand Image, "Journal of Advertising" 1997, t. 26, nr 4.
  • Saban A., Computer Teacher Candidates' Metaphors about the Internet, "Education" 2010, t. 131, nr 1.
  • Shaw D., Newholm T., Dickinson R., Consumption as voting: an exploration of consumer empowerment, "European Journal of Marketing" 2006, t. 40, nr 9/10.
  • Story J., Hess J., Segmenting Customer-Brand Relations: Beyond The Personal Relationship Metaphor, "Journal of Consumer Marketing" 2006, nr 23/7.
  • Sugai P., Mapping the Mind of the Mobile Consumer Across Boarders: An Application of the Zaltman Metaphor Elicitation Technique, "International Marketing Review" 2005, t. 22, nr 6.
  • Trong Tuan L., Metaphors in Advertising Discourse, "Studies In Literature And Language" 2010, t. 1, nr 6.
  • Tuominen, Emerging metaphors in brand management: towards a relational approach, "Journal of Communication Management" 2007, t. 11, nr 2.
  • Woodside G., Advancing From Subjective to Confirmatory Personal Introspection in Consumer Research, "Psychology & Marketing" 2004, t. 21 (12).
  • Zaltman G., Zaltman L., Metafora w marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2010.
  • ComScore, Email Evolution: Web-based Email Shows Signs of Decline in the U.S. While Mobile Email Usage on the Rise, http://www.comscore.com/Press_Events/Press_Releases/2011/1/Web-based_Email_Shows_Signs_of_Decline_in_the_U.S._While_Mobile_Email_Usage_on_the_Rise/(language)/eng-US.
  • eMarketer, More Time Spent on Social Media than Email Worldwide, http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008025.
  • Słownik języka polskiego, http://sjp.pwn.pl/slownik/2510775/przeno%C5%9Bnia.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.