PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 (3) | 37--46
Tytuł artykułu

Konsument w strategii współczesnego przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer in the Contemporary Enterprise's Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma charakter teoretycznych rozważań na temat ewolucji miejsca i roli konsumenta w strategiach współczesnych przedsiębiorstw. Pokazano w nim zmiany zachodzące w relacjach konsument - przedsiębiorstwo obserwowane na przestrzeni ostatnich czterdziestu lat. Konsument z biernej, bezosobowej jednostki statystycznej staje się dla przedsiębiorstwa aktywnym i wymagającym partnerem, częścią tej samej tkanki społeczno-kulturowej. Wymaga to od przedsiębiorstw ponownego zdefiniowania modeli biznesowych zgodnie z nowym paradygmatem, głoszącym, że przedsiębiorstwo i konsument we wspólnym wysiłku tworzą wartość dla konsumenta w punktach wzajemnych interakcji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is a theoretical discussion over the place and role of consumer in the strategies of contemporary companies. There have been shown changes appearing in consumer-company relations, which have been observed over the last 40 years. The consumer evolves from a passive, impersonal entity into an active and demanding partner, a part of the same socio-cultural tissue. From companies, it requires defining of business models according to the new paradigm, which says that a company and consumer both create value for the consumer in the points of common interactions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Czubała A., Rola konsumentów w realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Konsumpcja i Rozwój" 2011, nr 1.
  • Frąckiewicz E., Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu przedsiębiorstw na rynku sieciowych powiązań, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2010.
  • Geffroy E.K., Clienting: jedyne, co przeszkadza, to klient, Placet, Warszawa 1996.
  • Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Jencks Ch., What is Post-Modersnism?, Academy Editions, London 1996.
  • Komunikacja Marketingowa, red. M. Rydel, ODDK, Gdańsk 2001.
  • Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, red. M. Janoś-Kresło, B. Mróz, SGH, Warszawa 2006.
  • Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  • Kusińska A., Segmentacja rynku i typologia klientów, IBRKK, Warszawa 2009.
  • Meyer Ch., Shwager A., Understanding Customer Experience, "Harvard Business Review", February 2007.
  • Noga A., Konsument a triada: właściciel - przedsiębiorca - menedżer w teorii przedsiębiorstw, "Konsumpcja i Rozwój" 2011, nr 1.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2006.
  • Prahaland C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  • Rokita J., Dynamika zarządzania organizacjami, AE w Katowicach, Katowice 2009.
  • Wiechoczek J., Metody podnoszenia wartości klienta, (w:) Zarządzanie - kierunki badań, red. D. Kisperska-Morioń, AE w Katowicach, Katowice 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171277097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.