PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 (2) | 71--84
Tytuł artykułu

Marketing Strategies for Overcoming Consumer Resistance to Innovations

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Wprowadzenie nowego produktu na rynek na ogół wymaga modelowania zachowania i reakcji konsumenta na ten produkt, jak również opracowania strategii marketingowych, które by się przyczyniały do tego wprowadzenia. Artykuł poświęcony jest badaniu przyczyn powolnej akceptacji innowacji przez konsumentów; systematyzacji i określaniu głównych cech dotyczących nowych podejść marketingowych do przezwyciężenia oporu konsumentów przed korzystaniem z nowego produktu i z jego zastosowań funkcjonalnych; omówieniu strategii marketingowych dla zmniejszenia obaw w decyzjach odnoszących się do zakupu nowego produktu. Strategie takie mogłyby się okazać pomocne w rozwiązaniu problemu odrzucenia innowacji i zwiększeniu możliwości jego sukcesu. (abstrakt oryginalny)
EN
An introduction of a new product to the market usually needs modelling consumer behaviour and consumer reaction to this product as well as developing marketing strategies that would contribute to this introduction. The present article deals with investigating the causes of slow consumer acceptance of innovation; systematization and determining the main features concerning new marketing approaches to overcoming consumer resistance to the use of a new product and its functional applications; discussing marketing strategies for decreasing fears in decisions related to the new product purchase. Such strategies might be helpful when solving the problem of rejecting the innovation and increasing the possibility of its success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
71--84
Opis fizyczny
Twórcy
  • Lviv Polytechnic National University, Ukraine
Bibliografia
  • Adner R., Ekosystem innowacji: co może zawieść?, "Harvard Business Review Polska" 2009, wrzesień, 60-72 p.
  • Apple uvіyshla v desiatku naytsіnnіshih brendіv, http://zelenahata.in.ua/info/microsoft- -prypynyaje-vyrobnytstvo-plejeriv-zune/
  • Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2005, 336 p.
  • Chan Kim W., Mauborgne R., Tworzenie nowych przestrzeni rynkowych, "Zarządzanie innowacją" - "Harvard Business Review" 2007, 7-13 p.
  • Chukhray N., Patora R., Tovarnaja іnnovatsіyna polіtika: upravlіnnya іnnovatsіyami na pіdpriєmstvі. Pіdruchnik, К. КОNDОR, 2006, 398 p.
  • Chukhray N., Patora R., Іnnovatsii i logіstika tovarіv: Monografia, Vidavnitstvo Natsіonalnogo Unіversitetu "Lvivska Polіtehnіka", Lviv 2001, 264 p.
  • George Michael L., Works J., Watson-Hemphill K., Fast Innovation: Achieving Superior Differentiation, Speed to Market, and Increased Profitability, McGraw- Hill, 2006, 350 p.
  • Kotler Ph., Marketing Insights from A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know, Jon Willey @Sons, New Jersey 2003, 24 p.
  • Makarenko І.D., Problemy іnnovatsіynoi polіtyki Ukrainy v umovach reformuvannya ekonomіki, "Ekonomіst" 2005, № 4, p. 40-42.
  • Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing, J. Lambin, R. Chumpitaz, I. Schuiling, Second Edition, Palgrave Macmillan, New York 2007, 720 p.
  • Marketing i Management іnnovatsіynogo rozvitku: Monografia, Za red. S.M. Іllyashenka, Sumy: SHS "Unіversitetska Kniga", 2006, 728 p.
  • McConnell B., Huba J., Citizen Marketers: When People Are the Message, North&Clark Press 2007.
  • Oksenyuk V., Marketers v "tsivіlnomu", http;//partnerplus.com.ua/rentabelnost_m arketingovyh_kommunikatsii.html
  • Perkonomics: why perks and privileges are the new currency, http://trendwatching.com/ trends/perkonomics/
  • Peter Paul J., Olson J., Consumer Behavior & Marketing Strategy, 9th edition, McGraw-Hill 2009.
  • Porter M., From Competitive Advantage to Corporate Strategy, "Harvard Business Review" 1987, May-June (3), p. 43-59.
  • Prahalad C. K., Ramaswamy Venkat, The future of competition: co-creating unique value with customers, Harvard Business Press 2004, 258 p.
  • Rearce J., Robison R., Strategic Management: Formulation, Implementation, and Control, Ninth Edition, Irwin, Megraw-Hill 2005.
  • Rogers Everett M., Diffusion of Innovations, Free Press, New York 1983.
  • Zook Ch., Unstoppable: finding hidden assets to renew the core and fuel profitable growth, Chris Zook - Boston, Bain & Company, Massachusetts 2007, 190 p.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171277375

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.