PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5 (CD) | 236--243
Tytuł artykułu

Rola zarządzania wartością klienta w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Role of Customer Value Management in Achieving Company's Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie wartością klienta jest jednym z podstawowych obszarów decyzji menedżerskich w przedsiębiorstwie. Działania w tym zakresie sprowadzają się najczęściej do zwiększania lojalności klientów oraz analizowania poziomu ich zyskowności. Powoduje to, że efektywna strategia zarządzania klientami stać się może istotnym źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Proces zarządzania wartością klienta jest wieloaspektowy, przez co jego efekty są trudne do jednoznacznego prognozowania. Podstawowym celem niniejszego opracowania jest weryfikacja znaczenia zarządzania wartością klienta w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Jego realizacja wymagała przeprowadzenia badań empirycznych, których rezultaty pozwoliły na wskazanie tych obszarów zarządzania wartością klienta, w zakresie których występuje różnicowanie przedsiębiorstw ze względu na osiąganie przewagi konkurencyjnej na rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
Customer value management is one of the basic areas of managerial decision. It includes activities that lead to an increase of customer loyalty and analyze customer profitably. As a consequence an effective customer management strategy may become an important source of competitive advantage. The process of customer value management is multilayered, therefore its effects are difficult to predict. To verify the importance of customer value management for achieving competitive advantage an empirical research was conducted. The results of the study made it possible to identify customer value management areas that vary companies based on achieved competitive advantage. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
236--243
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • 1. Bartkowiak P. (2013), Zarządzanie wartością klienta w decyzjach kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej: Organizacja i Zarządzanie, nr 54.
  • 2. Calciu M., Salerno F. (2002), Customer Value Modelling: Synthesis and Extension Proposals, Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, no. 11.
  • 3. Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (2010), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext, Warszawa.
  • 4. Doligalski T. (2013), Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • 5. Evans G. (2002), Measuring and managing customer value, Work Study, vol. 51, iss. 3.
  • 6. Gupta S., Hanssens D., Hardie B., Kahn W. (2006), Modeling Customer Lifetime Value, Journal of Service Research, vol. 9, no. 2.
  • 7. Heskett J.L. (2002), Beyond customer loyalty, Managing Service Quality, vol. 12, iss. 6.
  • 8. Hogan J.E., Lehmann D.R., Merino M., Srivastava R.K., Thomas J.S., Verhoef P.C. (2002), Linking Customer Assets to Financial Performance, Journal of Service Research, no. 5 (26).
  • 9. Khalifa A.S. (2004), Customer value: a review of recent literature and an integrative configuration, Management Decision, vol. 42, no. 5.
  • 10. Kumar V. (2010), Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa.
  • 11. Malarska A. (2005), Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS, Wydawnictwo SPSS Polska, Kraków.
  • 12. Ramaswamy V., Ozcan K. (2013), Strategy and co-creation thinking, Strategy&Leadership, vol. 41, no. 6.
  • 13. Smith J.B., Colgate M. (2007), Customer Value Creation: A Practical Framework, Journal of Marketing Theory and Practise, vol. 15, no. 1.
  • 14. Wieczorkowska G., Wierzbiński J. (2011), Statystyka od teorii do praktyki, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278491

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.