PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Odpowiedzialność w przestrzeni społeczno-pastoralnej. | 41--52
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako współdziałnie zapewniające spójność społeczną.

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Odpowiedzialność biznesu to praktyka mająca na celu maksymalizowanie pozytywnego wpływu sektora biznesu w Polsce w obszarze ekonomicznym, ekologicznym i społecznym, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu negatywnego. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że różne grupy interesariuszy, zarówno w sektorze prywatnym, jak i społecznym oraz publicznym, są zainteresowane lepszym dostępem do całościowej i obiektywnej wiedzy na temat społecznie odpowiedzialnego biznesu, opisów realizowanych projektów, publikacji, dobrych praktyk, inicjatyw partnerskich, często międzynarodowych z udziałem polskich partnerów.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
  • ---
  • Ocieczak W., Gajdzik B., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010
  • Craig-Smith N., Lenssen G., Odpowiedzialność biznesu - Teoria i praktyka, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2009
  • Daszkiewicz J., Gierasimczuk A., Etyka i etykieta biznesu, Wydawnictwo Wyższego Seminarium Duchownego w Rzeszowie, Rzeszów 2003
  • Dahlsrud A., How corporate social responsibility is defined, "Corporate Social Responsibility and Environmental Management" 2008, Vol. 15, Iss. 1
  • Wójcik M., Społeczna odpowiedzialność biznesu, [w:] Człowiek najlepsza inwestycja. CSR remedium na kryzys, Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach, Katowice 2010
  • Bowen H.R., Social Responsibilities of the Businessman, Harper and Row, New York 1953
  • Davis K., Can Business Afford To Ignore Social Responsibility!, "California Management Review" 1960
  • Carroll A., The Pyramid of Corporate Social Responsibility, Toward the Moral Management Organizational Stakeholders, "Business Horizons" 1991
  • Freeman R.E., Strategie management. A stakeholder approach, Pitman Publishing, Boston 1984
  • Smith A., Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, PWN, Warszawa 1954
  • Friedman M., The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, "The New York Times Magazine", September 13, 1970
  • Klimek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, [w:] Człowiek najlepsza inwestycja. CSR remedium na kryzys, Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach, Katowice 2010
  • Wiszczun E., Realizacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz jej standardy realizacji w przedsiębiorstwie, [w:] Człowiek najlepsza inwestycja. CSR remedium na kryzys, Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach, Katowice 2010
  • Życiński J., Praxis czy etyka, [w:] Etyka w biznesie, red. M. Borkowska, J.W. Goławski, KUL, Lublin 2002
  • Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2008
  • Adamski F., Rodzina między sacrum aprofanum, Poznań 1987
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278707

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.