PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5 (CD) | 287--294
Tytuł artykułu

Zastosowanie koncepcji modelu biznesu do opisu logiki funkcjonowania klubu piłkarskiego

Warianty tytułu
The Use of the Business Model Concept to Describe the Logic of the Football Club
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono propozycję zastosowania koncepcji modelu biznesu do opisu logiki funkcjonowania klubów piłkarskich. Szczególna uwaga poświęcona została zewnętrznym uwarunkowaniom funkcjonowania tych klubów. Istotność poruszanej problematyki wynika zarówno ze znaczenia dyskusji nad modelami biznesu w głównym nurcie nauk o zarządzaniu, jak i z nienależytego, zdaniem autorów, ukształtowania procesów zarządzania w klubach piłkarskich. Ze względu na koncepcyjny charakter przedstawianego modelu w opracowaniu wykorzystano metodykę opisową. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents a proposal to use the business model concept to describe the logic of football clubs. Particular attention was devoted to the external conditionality functioning football clubs. The significance of the discussed issues due to both the importance of the discussion of business models in the mainstream of management science and improper, according to the authors, the formation processes of management in football clubs. Due to the conceptual nature of the model presented in the paper uses a descriptive methodology. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
287--294
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Kiwigroup
Bibliografia
  • 1. Afuah, A., 2004, Business Models: A Strategic Management Approach, McGraw-Hill, New York.
  • 2. Chesbrough H., Rosenbloom R.S. (2002), The Role of the Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation's Technology Spin-off Companies, Industrial and Corporate Change, vol. 11, no. 3.
  • 3. Cyfert S. (2012), Granice organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • 4. Davenport, T.H., Leipold, M., Voelpel, S., 2006, Strategic Management in the Innovation Economy, Publics Corporate Publishing & Wiley GmbH, Erlangen.
  • 5. Fisken J., Rutherford J. (2002), Business Models and Investment Trends in the Biotechnology Industry in Europe, Journal of Commercial Biotechnology, vol. 8, no. 3.
  • 6. Osterwalder A. (2004), The Business-model Ontology - A Proposition in Design Science Approach. Academic Dissertation, Ecole des Hautes Etudes Commerciales, Université de Lausanne.
  • 7. Porter M. (1985), Technology and Competitive Advantage, The Journal of Business Strategy, vol. 5, no. 3.
  • 8. Rajala R., Westerlund M. (2007), Business Models - A New Perspective on Firms' Assets and Capabilities. Observations from the Finnish Software Industry, Entrepreneurship and Innovation, vol. 8, no. 2.
  • 9. Shafer, S.M., Smith, J.H., Linder, J.C. (2005), The Power of Business Models, Business Horizons, vol. 48, no. 3, s. 99-207.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278877

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.