PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Odpowiedzialność w przestrzeni społeczno-pastoralnej. | 119--134
Tytuł artykułu

Odpowiedzialność za wybrane działania komercyjne w ochronie zdrowia (rola reklamy w kształtowaniu popytu na produkty medyczne)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania marketingowe w ochronie zdrowia budzą uzasadnione emocje, bardzo często o negatywnym zabarwieniu, będące efektem praktyk rynkowych oraz osobistych doświadczeń jednostek i państw zaangażowanych w proces finansowania lub refundacji kosztów. Tymczasem w teorii marketing usług medycznych definiowany bywa jako"system działań podejmowanych przez świadczeniodawcę, który poprzez poznanie i dostosowanie się do rynku dąży do zaspokojenia potrzeb potencjalnych pacjentów, przy jednoczesnym tworzeniu własnego pozytywnego wizerunku oraz osiągnięciu rentowności" lub "orientacja skierowana na klienta, która wykorzystując zintegrowany zespół działań marketingowych ma na celu usatysfakcjonowanie klienta, gdyż jest to klucz do realizacji celów przedsiębiorstwa.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
autor
Bibliografia
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994
  • Nowacki R., Reklama - podręcznik, Difin, Warszawa 2006
  • Russell J.T., Lane W.R., Reklama według Ottona Kłeppnera, Felberg SJA, Warszawa 2000
  • Lux J., Michalska A., Reklama. Podręcznik dla szkół handlowych średnich i policealnych, Warszawa 1997
  • Pope D., The Marketing of Modern Advertising, Basic Books, New York 1946
  • Hower R., The History an Advertising Agency, Harvard University Press, Cambridge 1949
  • Jachim A., Reklama, [w:] Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa 2006
  • Pazio N.M., Podstawy marketingu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2007
  • Krzyżowski P., Reklama i marketing w ochronie zdrowia. Mur i furtki, "Menedżer Zdrowia" 2010, nr 7
  • Staszewski R., Jak reklamować usługi medyczne. Hipokrates i Merkury, "Menedżer Zdrowia" 2010, nr 5
  • Majer P., Naczelna Izba Lekarska o reklamie medycznej. Krok wstecz, "Menedżer Zdrowia" 2010, nr 9
  • Kaczmarski B., "Farmacja Polska" 2003, t. 59, nr 7
  • Kaczyński E., Małżeństwo i rodzina jako komunia osób, "Communio" 1986, nr 6
  • Capik M., "Medycyna po Dyplomie" 2003, vol. 12, nr 2
  • Sterkowicz S., "Gabinet Prywatny" 2005, nr 10
  • Gieryńska A., "Zdrowie i Zarządzanie" 2003, t. V, nr 5
  • Białecki P., Wybrane zagadnienia, "Prawo i Medycyna" 2003, nr 13, vol. 5
  • Jachnis A., Trelak J., Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1998
  • Ulatowska-Szostak E., Opinie pacjentów (klientów aptek) na temat wybranych zagadnień związanych z pozaapteczną sprzedażą leków OTC, "Problemy Higieny i Epidemiologii" 2008, nr 89(2)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278887

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.