PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 6 | 4--9
Tytuł artykułu

Integracja funkcjonalna instrumentem doskonalenia zarządzania

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym założeniem opracowania jest stwierdzenie, że jakość powiązania trzech obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa: działalności marketingowej, badawczo-rozwojowej (innowacyjnej) i produkcyjnej ma istotny wpływ na powodzenie wszelkich procesów innowacyjnych, skutkujących innowacjami produktowymi, procesowymi, organizacyjnymi, rynkowymi i w sferze metod zarządzania. Taka integracja przysparza znacznie więcej korzyści przedsiębiorstwu i konsumentom w porównaniu z korzyściami wynikającymi z istnienia klasycznej rozdzielczości tych funkcji rzeczowych. W pracy zaprezentowana jest również mapa niepewności, czyli instrument doskonalenia procesów komunikacyjnych pracowników. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
4--9
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Baruk, J. 2005. Istota innowacji. Ewolucja systemów innowacyjnych, "Przegląd Organizacji", nr 1.
  • Baruk, J. 1992. Innowacje czynnikiem efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa. Lublin: UMCS.
  • Baruk, J. 1996. Problem czasu w rozwoju technologii i jej komercjalizacji, "Organizacja i Kierowanie", nr 4.
  • Baruk, J. 2004. Wiedza i poziom innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych/w:/ Przedsiębiorstwo przyszłości. Fikcja i rzeczywistość. Praca zbiorowa pod red. naukową I. Hejduk, Warszawa: "ORGMASZ", Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle.
  • Baruk, J. 2001. Zespołowe formy działalności innowacyjnej /w:/ Przeszłość i przyszłość nauk o zarządzaniu. Metody i techniki zarządzania. Praca zbiorowa pod red. naukową Cz. Sikorskiego, T. Czapli, M. Malarskiego. Łódź: Uniwersytet Łódzki.
  • Baruk, J. 2004. Innowacje instrumentem procesów restrukturyzacyjnych /w:/ Zarządzanie zmianą pod red. Cz. Glinkowskiego, Warszawa: WNT.
  • Baruk, J. 2001. Wiedza i innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Gospodarka Narodowa", nr 4.
  • Gupta, A. K. i Wilemon, D. 1988. The credibility- cooperation connection at the R & D - Marketing interface, "Journal of Product Innoyation Management" , nr 1.
  • Na czym polega tzw. nowa gospodarka?, "Zarządzanie na Świecie" 2000, nr 10.
  • Innowacyjność = duch artystyczny + dyscyplina, "Zarządzanie na Świecie" 2000, nr 11.
  • Pearson, A. W. i Bali, D. F. 1993. A framework for mana-ging communication at the R & D / Marketing interface, "Technoyation", nr 7.
  • Rothwell, R. 1977. The characteristics of successful innovations and technically progressiye firms (with so-me comments on innovation research), "R & D Management", nr 3.
  • Souder, W. E.i Chakrabarti, A. K. 1978. The R & D / marketing interface: results from an empirical study of innovation projects, "IEEE Transactions on Engineering Management", nr 4.
  • Souder, W. E. 1988. Managing relations between R & D and marketing in new product development projects, "Journal of Product Innovation Management", nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279027

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.