PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 26 Wyzwania w zarządzaniu współczesną administracją | 277--288
Tytuł artykułu

Efektywność i pomiar działań wizerunkowych wyższych uczelni w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wizerunek uczelni wyższej ma niebagatelne znaczenie dla wszystkich interesariuszy: zarządzających, pracowników, studentów, jak i potencjalnych klientów. Dlatego szkoły prowadzą wiele działań mających wspierać ich wizerunek w otoczeniu. Artykuł ma na celu przedstawienie istniejących modeli badania efektywności takich działań, a także ustalenie zależności między wizerunkiem, tożsamością i kulturą organizacyjną. Może być przyczynkiem do szerszej dyskusji na temat mierzenia efektywności działań public relations w wyższych uczelniach. Dotychczas tylko kilka z nich wdrożyło system badań i analiz własnych działań wizerunkowych. Konieczność ewaluacji własnych działań zdaje się być zdroworozsądkowa, ale jest niedocenianym elementem strategii PR.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2002.
  • Black S., Public relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2002.
  • Buszman-Witańska M., Zarządzanie relacjami z otoczeniem zewnętrznym na przykładzie uczelni, w: Public Relations. Doświadczenia, badania, wątpliwości, Newsline.pl, Rzeszów 2011.
  • Hajduk G., Skuteczność i efektywność PR, w: Public Relations - narzędzia przyszłości, red. T. Soliński, D. Tworzydło, WSiZ, Rzeszów 2007.
  • Hatch M.J., Schultz M., The Dynamics of Organisational Indentity, w: Organizational Identity. A Reader, red. M.J. Hatch, M. Schultz, Oxford University Press, Oxford - New York 2004.
  • http://cluster010.ovh.net/~annamiot/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan _pr.pdf [15.10.2011].
  • Iwankiewicz-Rak B., Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą, w: Marketing szkół wyższych, red. G. Nowaczyk, M. Kolasiński, Wyd. WSB w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Melewar T.C., Determinants of the corporate identity construct: a review of the literature, "Journal of Marketing Communications" 2003, nr 9.
  • Miotk A., Badania w procesie oceny działań komunikacyjnych, w: Badania i pomiar efektywności w public relations, red. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Newsline, Rzeszów 2010.
  • Piasecki J., Wizerunek na miarę sukcesu. Rozmowa z Piotrem Lingarem, "Gazeta Prawna", 9 maja 2005 r.
  • Sułkowski Ł., Organizacja w poszukiwaniu tożsamości, "Przegląd Organizacji" 2005, nr 3.
  • Szymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Oficyna Wydawnicza Unimex, Wrocław 2004.
  • Tworzydło D., Gawroński S., Wykorzystanie public relations w zarządzaniu szkołą wyższą, w: Marketing szkół wyższych, red. G. Nowaczyk, M. Kolasiński, Wyd. WSB w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Wojcik K., Public Relations od A do Z. Analiza sytuacji wyjściowej. Planowanie działalności, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
  • Zimnak M., Promocja wyższej edukacji w Polsce po roku 2000. Monografia, Wyd. UE, Wrocław 2011, s. 70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.