PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Public relations. Doskonalenie procesu komunikowania | 55--71
Tytuł artykułu

Pamięć jako psychologiczna determinanta powstawania wizerunku instytucji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pamięć jest zdolnością do przechowywania informacji i późniejszego jej wykorzystania. Jest też definiowana jako zespół procesów poznawczych zaangażowanych w nabywanie, przechowywanie i późniejsze odtwarzanie informacji. Definicja ta daje sprzeczne odpowiedzi na pytanie o jedność czy wielość systemów pamięci. W psychologii poznawczej przedstawiane są różnorodne modele mające nam przybliżyć sposób działania pamięci, niestety nie udało się dokonać jednoznacznej falsyfikacji potwierdzającej prawdziwość jednego z nich i odrzucającej pozostałe. Nieco dokładniejszą odpowiedź na to pytanie możemy otrzymać sięgając do anatomii i fizjologii mózgu. Uszkodzenie określonego miejsca w mózgu powoduje zaburzenia pamięci. Na przykład uszkodzenie hipokampa powoduje zanik pamięci, jednakże nie oznacza to, że możemy zlokalizować położenie pamięci w mózgu. (...) Tak więc również z punktu widzenia biologii mózgu pamięć to nie jeden prosty mechanizm, lecz bardzo złożony i do końca niepoznany proces działania co najmniej kilka systemów. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Nęcka E. Orzechowski J., Szymura B.: Psychologii poznawcza. Academica, PWN, Warszawa 2006.
  • Kalat J.: Biologiczne podstawy psychologii. PWN, Academica, Warszawa 2006.
  • Melchior M.: Społeczna tożsamość jednostki. Uniwersytet Warszawski, Warszawa 1990.
  • Maruszewski T.: Psychologia poznania. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • Wójcik K.: Public Relations od A do Z. Placet, Warszawa 2001.
  • Anderson J.R.: Uczenie się i pamięć, Integracja zagadnień. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998.
  • Małkowska-Szozda A.: Piękna ulica Clear Channel promuje sztukę plakatową. "Media Marketing Polska" 2003, nr 7.
  • Caples J.: Skuteczna reklama. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Csiksentmihalyi M.: Przepływ. Studio Emka, Warszawa 1990.
  • Jaworska-Jamruszkiewicz J.: Czytam błyskawicznie. Vidcogaf II Sp. z o.o., Chorzów 2008.
  • Ries A., Ries L.: Upadek reklamy i wzlot public relations. PWE, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.