PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 3 | 62--71
Tytuł artykułu

Kształtowanie relacji między elementami sieci innowacyjnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z najczęściej spotykanych przejawów współpracy firm jest kreowanie sieci innowacyjnych. Udział w nich może przynosić wiele korzyści. Obejmują one dostęp do różnych, uzupełniających się zbiorów wiedzy, zmniejszanie ryzyka poprzez dzielenie się nim, wchodzenie na nowe rynki i odkrywanie nowych technologii, a także korzystanie z różnego rodzaju uzupełniających się umiejętności i aktywów. Są to główne powody, dla których firmy coraz bardziej skłaniają się ku wzajemnej współpracy i współdziałaniu - by móc zwiększyć swój dostęp do zasobów pozwalających na dalszy rozwój. Zewnętrzne wymiary sieci są ukształtowane przez relacje, w jakich pozostają firmy z własnymi klientami, dostawcami, a także partnerami rynkowymi. W wyniku tych oddziaływań dochodzi do procesu kreowania nowych wartości na rzecz uczestniczących w nim podmiotów. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
62--71
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Bal-Woźniak T., Innowacyjność w ujęciu podmiotowym. Uwarunkowania instytucjonalne, PWE, Warszawa 2012.
  • Bessant J., Tidd J., Innovation and Entrepreneurship, John Wiley & Sons Ltd., Chichester 2007.
  • Bidault F., Fischer W., Technology Transactions: Networks over Markets, "R&D Management" 1994, Vol. 24, No. 4, s. 373-376, http://dx.doi.org/10....
  • Brzeziński M. (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa 2001.
  • Długosz J. (red.), Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa 2009.
  • Dolińska M., Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, PWE, Warszawa 2010.
  • Gomes-Casseres B., Group Versus Group: How Alliance Networks Compete, "Harvard Business Review" 1994, Vol. 72, No. 4, s. 62-74.
  • Gulati R., Managing Network Resources. Alliances, Affiliations and Other Relational Assets, Oxford University Press, New York 2007.
  • Gulati R. i in., How CEOs Manage Growth Agendas, "Harvard Business Review" 2004, Vol. 82, No. 7-8, s. 124-132.
  • Mowery D., Rosenberg N., Technology and the Pursuit of Economic Growth, Cambridge University Press, Cambridge 1989, http://dx.doi.org/10....
  • Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (red.), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Warszawa 2012.
  • Nohria N., Garcia-Pont C., Global Strategic Linkages and Industry Structure, "Strategic Management Journal" 1991, Vol. 12, No. S1 (Special Issue), s. 105-124, http://dx.doi.org/10....
  • Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa - Łódź 2001.
  • Spekmen R. i in., Creating Strategic Alliances Which Endure, "Long Range Planning" 1996, No. 29 (3), s. 122-147, http://dx.doi.org/10....
  • Stańczyk-Hugiet E., Koopetycja, czyli dokąd zmierza konkurencja, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 5, s. 8-11.
  • Surówka-Marszałek D., Rola organizacji sieciowych w kreowaniu technologii innowacyjnych, [w:] Trocki M. (red.), Innowacyjne systemy, procesy i metody zarządzania międzynarodowego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 51-59.
  • Tidd J., Bessant J., Pavit K., Managing Innovation. Integrating Technological, Market and Organizational Change, John Wiley & Sons, Chichester 2005.
  • Williamson O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Firmy, rynki, relacje kontraktowe, PWN, Warszawa 1998.
  • Żabiński L. (red.), Marketing produktów systemowych, PWE, Warszawa 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279671

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.