PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 5 Zarządzanie marketingowe : podstawy informacyjne projektowania strategii | 47--69
Tytuł artykułu

System informacji na potrzeby planowania marketingowego

Warianty tytułu
Information System in the Marketing Planning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Charakterystyczną cechą planu operatywnego w warunkach intensywnych przekształceń gospodarki polskiej lat dziewięćdziesiątych jest wysoki stopień niepewności konstruowanych prognoz. Powoduje to, iż nawet krótkookresowe plany działalności obejmujące okres nie dłuższy niż jeden rok muszą być ciągle modyfikowane. Zmiany warunków gospodarowania i permanentny wpływ inflacji na gospodarkę, a co za tym idzie na prognozowane wielkości przychodów i kosztów działalności firmy, wymuszają na planiście stałe ich uwzględnianie w przygotowanym wcześniej planie i korygowanie go na bieżąco o zaobserwowane wielkości. Stawia to przed systemem informacji marketingowej dla potrzeb planistycznych bardzo wysokie wymagania. Musi on stwarzać warunki do stałej korekty przygotowywanych prognoz. Specyficzne dla warunków polskich będzie również to, że informacje o dalszym otoczeniu firmy, rozumianym jako instytucje kreujące warunki rynkowe i stwarzające mechanizmy prawne działalności gospodarczej, będą miały dużo większe znaczenie dla procesu planowania operatywnego w polskiej firmie niż w warunkach rozwiniętych i ustabilizowanych gospodarek. (fragment tekstu)
EN
Strategie planning incorporates all aspects of company's activity. In particular, the main concerns of the strategic planning are: defining company's mission, market and consumer identification, assessment of SBU effectiveness and their mutual relationships, identification of sources of growth, growth opportunities, together with defining target markets. Strategic plan is defined and performed on the upper level of management. As any plan, it consists of: defining company's status, defining overall aim and direction of growth, threats identification, choice of the strategy. The sources of information used in strategic planning need to be identified and used to: provide management with up to date information concerning present and target markets, record economic activity, force management to make use of the provided information. The basis for such general information system should consist of systems such as: internal records, research system, intelligence system, decision support system. Information system at bussines level should incorporate: procedures of collecting and keeping data on specific problems, set of specific research techniques with methods of forecasting and data analysis, methods of data processing, methods of control. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • P.M. Chisnal: Strategic Industrial Marketing. Prentice Hall, New York 1985.
  • W.A. Cohen: The Practice of Marketing Management. MacMillian Publishing Co, New York 1988.
  • P.H. Kotier: Marketing Management. Prentice Hall Inc., New York 1988.
  • Zarys metodyki planowania strategicznego. Praca zbiorowa pod red. A. Klasika. AE, Katowice 1993.
  • D. Oldroyd: Accounting and Marketing Rationale. The Juxtaposition Within Brands. "International Marketing Review" 1994, No. 2.
  • M. Dobija: Rachunkowość zarządcza. PWN, Warszawa 1994.
  • B. Curry, L. Muitinho: Intelligent Computer Models for Marketing Decissions. "Management Decission" 1994, No. 32
  • R.W. Haas: Industrial Marketing Management. PWS, Kent Publishing Company, New York 1986.
  • I. Nowotny: Plan marketingowy. POLTEXT, Warszawa 1993.
  • D. Waddell: Forecasting. The Key to Management Decissions. "Management Decissions" 1994, No. 1
  • M. Sobczyk: Statystyka. PWN, Warszawa 1994.
  • Podstawy marketingu. Praca zbiorowa pod red. J. Altkoma. Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  • H. Levenbach, J.P. Cleary: The Beginning Forecaster. Lifetime Learning Publications, Belmont 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.