PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Modele kształcenia na studiach doktoranckich w dziedzinie nauk ekonomicznych | 227--236
Tytuł artykułu

Doktorat akademicki czy zawodowy na marginesie badań sondażowych w Politechnice Gdańskiej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest ustalenie, na tle ogólnych rozważań i przykładzie Politechniki Gdańskiej, w jakim stopniu studia III stopnia stanowią kolejny etap kształcenia związany z pracą zawodową, a w jakim są początkiem drogi naukowej doktorantów. W artykule próbowano też ustalić motywację podejmowania studiów doktoranckich prowadzonych na różnych wydziałach Politechniki Gdańskiej. Metody badawcze wykorzystane w opracowaniu to analiza wybranych danych statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego i Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz wyników badań sondażu adresowanego do uczestników studiów doktoranckich w Politechnice Gdańskiej. Rozważania dotyczące zasadniczego problemu poprzedzono uwagami o jakości studiów doktoranckich, gdyż jakość decyduje również o dokonywanych wyborach i otwartości uczelni na oczekiwane nowe formy organizacyjne i prawne studiów III stopnia. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Jóźwiak J.: Funkcjonowanie studiów doktoranckich: czy mamy powody do zmartwienia? http://www.naukoznaw.pan.pl/images/stories/pliki/Studia%20doktoranckie%20i%2 0doktoraty.pdf (2.05.2013).
  • Byrne J., Jorgensen T., Loukkola T.: Quality Assurances in Doctor al Education. Results of the ARDE Projects. Europen Unversity Association, Brussels 2013.
  • European University Association (EUA), 2010, Salzburg II Recom Mendations. http://www.eua.be/cde/publications.aspx (30.04.2013).
  • European University Association, Salzburg II Recommendations, European Universities' Achievements Since 2005 In Implementing The Salzburg Principles, European University Association, Brussels 2010.
  • Huisman J., Naidoo R.: The Professional Doctorate: from Anglo-Saxon to European Challenges. "Higher Education Management and Policy" Vol. 18, No. 2.
  • Kwiatkowski S.: Przedsiębiorca intelektualny. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Kwiatkowski S., Sadlak J.: Knowledge Café for Intellectual Entrepreneurship Through Higher Education. Leon Koźmiński Academy of Entrepreneurship and Management, Warsaw 2003.
  • Koźmiński A.K.: Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych. PWN, Warszawa 2004.
  • Gibbons M., Limoges C., Nowotny H., Schwartzman S., Scott P., Trow M.: The New Production of Knowledge, the Dynamics of Science and Research in Contemporary Societies. Sage, London 2010.
  • Loxley A., Seery A.: The Role of the Professional Doctorale in Ireland from Student Perspective. "Studies inHigher Education" 2012, Vol. 37.
  • Lester S.: Conceptualizing the Practitioner Doctorate. "Studies in Higher Education" 2004, Vol. 29.
  • Dąbrowa-Szefler M.: Informacja na temat modelu kształcenia doktorantów w praktyce w świetle badań ankietowych. W: Model awansu naukowego w Polsce. Red. F. Ziejka. Fundacja Rektorów Polskich, Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Warszawa 2006.
  • Kurowska K., Luterek M.: Wizja uniwersytetu marzeń - podpowiedzi doktorantów dla kreatorów uczelni. W: Benchmarking w systemie szkolnictwa wyższego. Wybrane problemy. Red. J. Woźnicki. Fundacja Rektorów Polskich, Warszawa 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.