PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 325 Management of Enterprises' Finance - Theory and Practice | 31--40
Tytuł artykułu

Strategic CSR Drivers - Environmental Preferences of Silesia Inhabitants

Autorzy
Warianty tytułu
Preferencje środowiskowe mieszkańców województwa śląskiego jako determinanty strategicznej CSR
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Strategiczna CSR jest wdrażana wtedy, gdy działania środowiskowe i/lub społeczne firmy pozwalają zrealizować jej cel ekonomiczny. Jest to uzależnione od wpływu preferencji środowiskowych interesariuszy przedsiębiorstwa na jego wartość. Analiza preferencji środowiskowych mieszkańców Śląska wykazała, że badane osoby raczej nie są skłonne do wynagradzania CSR ani jako klienci, ani jako inwestorzy. Definiowanie grupy interesariuszy, do której przedsiębiorstwo mogłoby kierować działania z zakresu CSR, jest bardzo trudne. Strategiczna CSR, o ile nie jest skierowana do bardzo dobrze zdefiniowanej, specyficznej grupy interesariuszy, ma zatem niewielkie szanse na sukces w województwie śląskim. Można też domniemywać, że przedsiębiorstwa działające na Śląsku, które zaadaptowały CSR, reprezentują CSR typu non-for profit lub ponoszą koszty agencji.(abstrakt oryginalny)
EN
Strategic CSR is implemented when social and/or environmental expenses help achieve economic purpose of an enterprise. This depends on actual potential of environmental preferences of enterprise stakeholders to modify firm's value drivers. An analysis of environmental preferences of inhabitants of Silesia region demonstrates that polled individuals are not likely to reward CSR either as consumers or as investors, which is unfavorable for the implementation of strategic CSR. Defining a target group, which an enterprise could address strategic CSR to, is a very difficult task. Thereof it can be stated that strategic CSR is not likely to be successful in Silesia, unless targeted to very well recognized, specific stakeholders. For that reason enterprises which adopt CSR can do it as non-for-profit CSR or incur agency cost.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Borys G., Polski przedsiębiorca w otoczeniu finansowo-ekologicznym przełomu 2001/2002 roku, [in:] Instrumenty finansowe w pobudzaniu aktywności gospodarczej Polski, ed. J. Ostaszewski, SGH, Warszawa 2002.
  • Doś A., Warunki i strategie kreacji wartości przedsiębiorstwa w oparciu o odpowiedzialność społeczną - ujęcie syntetyczne, "Finansowy Kwartalnik Internetowy "e-Finanse" 2011, vol. 7, nr 3.
  • Dziawgo L., Zielony Rynek Finansowy, PWE, Warszawa 2010.
  • European Commission Green Paper, Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility, EC 2001.
  • Escobar L., Vrendenburg H., Multinational oil companies and the adoption of sustainable development: A resource-based and institutional theory interpretation of adoption heterogenity, "Journal of Business Ethics" 2011, Vol. 98 Issue 1, p. 42.
  • Kitzmueller M., Shimshack J., Economic perspectives on corporate social responsibility, "Journal of Economic Literature" 2012, Vol. 50 Iss. 1.
  • Tullock G., Rents and Rent-Seeking, [in:] The Political Economy of Rent-Seeking, eds. C. Rowley, R. Tollison, G. Tullock, Kluwer Academic Publishers, Boston 1998.
  • Venanzi D., Financial Performance Measures and Value Creation: The State of the Art, Springer, Milan, Heidelberg, Dordrecht, London, New York 2012.
  • McWilliams A., Siegel D., Corporate social responsibility: a theory of the firm perspective, "Academy of Management Review" 2001, No. 26 (1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.