PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 4 | nr 1 | 98--107
Tytuł artykułu

The Meaning of Dwelling for Young Couples in the Light of Questionnaire : Research Conducted on the Local Housing Market in Poznań

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The notion of home is crucial for everyone and problems attributed to housing are of fundamental meaning both on the macro- and microeconomic levels. Moreover, the housing issue appears in cross-sectional scientific studies and it is often a subject of interest of the social sciences (economics being one of them), along with other fields e.g. technical and legal. The aim of the article is exploring the meaning of housing for young married couples. The findings are based on questionnaires carried out among a sample of 451 couples on the local housing market in Poznan in 2011. The project confirms that further research is required. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
98--107
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Bratt, R. G. (2002), Housing and Family Well-being, Housing Studies, Vol. 17, No. 1.
  • Coolen, H. (2009), House, Home, and Dwelling, ENHR conference 'Changing Housing Markets: Integration and Segmentation', June 28 - July 1, Prague.
  • Coolen, H., Kempen, E., Ozaki, R. (2002), Experiences and Meanings of Dwellings, Housing, Theory and Society, Taylor & Francis Ltd.
  • Coolen, H., Meesters, J. (2011), Editorial special issue: house, home and dwelling, article is published with open access at Springerlink.com, published online: 04 October 2011.
  • Kaczmarczyk, S. (2003), Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kaltenberg-Kwiatkowska, E. (1982), Mieszkanie. Analiza socjologiczna, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Lis, P. (2008), Polityka państwa w zakresie finansowania inwestycji mieszkaniowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Łaciak, B. (2007), Obraz polskiego domu w serialach telewizyjnych, [in:] Woroniecka, G. (ed.), Co znaczy mieszkać. Szkice antropologiczne, Wydawnictwo Trio, Warszawa.
  • Mruk, H., Pilarczyk, B., Szulce, H. (2007), Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Rybczyński, W. (2003), Najpiękniejszy dom na świecie, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
  • Strączkowski, Ł. (2010), Znaczenie mieszkania dla nabywców mieszkań w świetle badań na poznańskim rynku mieszkaniowym, [in:] Szczepaniak, K. (ed.), Nieruchomości - Wycena, Opłacalność i Ryzyko, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot.
  • Trzeciak, P. (1976), Przygody architektury XX wieku, Nasza Księgarnia, Warszawa.
  • Workowska, J. (2004), Domy trzeciej fali, Świat Nieruchomości, No. 44, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281313

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.