PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 5 | nr 2 | 89--91
Tytuł artykułu

Earnings benefit of the individuals with tertiary educational level versus the expansion of higher education

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The number of students of higher education rose significantly in Hungary in the nineties. Many people forecast the decrease of the income benefit of the higher qualification and the decline of the rates of return for investment in higher education. We analyse the time course of the difference between earnings of the graduates and the secondary school graduates between 1990 and 2008, we show that the value of the diploma decreased only slightly despite of the expansion of higher education.(original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
89--91
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Debrecen, Hungary
Bibliografia
  • Becker, G., 1993. Human capital. A theoretical and empirical analysis with special reference to education. University of Chicago Press, Chicago Third Edition, 1993. ISBN 0-226-04120-4
  • Galasi, P., 2005. Felsőfokú végzettségű pályakezdők a munkaerőpiacon, In. Galasi Péter - Varga Júlia: Munkaerőpiac és Oktatás, MTA Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest, pp.73-97
  • Oktatási Évkönyv 2008/2009, Oktatási Minisztérium, http:// www.okm.gov.hu/main.php?folderID=1488. time of downloading: 29.04.2009
  • Schultz, T., 1983. Beruházás az emberi tőkébe. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest 1983
  • T. Kiss, J., 2008. Vizsgálatok az oktatás megtérülése körül. Examination of returns to education. 14th Building Services, Mechanical and Building Industry days. International Conference. Debrecen, Hungary ISBN: 978-963-473-124-5
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281727

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.