PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 | 42--49
Tytuł artykułu

Interpretation of Nutrition and Health Claims by Polish Women Running Households

Warianty tytułu
Interpretacja oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych przez polskie gospodynie domowe
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Znakowanie produktów spożywczych oświadczeniami żywieniowymi oraz zdrowotnymi, będące przejawem wzrostu zainteresowania konsumentów zdrowiem, staje się coraz bardziej powszechne w działaniach przedsiębiorstw. Podstawowym problemem, jak wskazuje literatura, jest niski stopień zrozumienia oświadczeń przez odbiorców/konsumentów oraz nierozpoznany ich wpływ na kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych. W artykule podjęto próbę określenia stopnia zrozumienia i interpretacji oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych polskich gospodyń domowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Making nutrition and health claims on food labels, which reflects an increased interests of consumers in health, is becoming more and more common in the activities of enterprises. The fundamental problem, as literature shows, is a low level of understanding of the claims by recipients/ consumers and their unknown influence on shaping healthy eating habits. An attempt has been made in the article to define the level of understanding and interpretation of nutrition and health claims by Polish women who run households. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
42--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznan School of Banking
Bibliografia
  • [1] Sojkin, В., Olejniczak, T. (2006) Consumer behaviour trends on the foodstuffs market, [in:] B. Pachołek, M. Małecka (eds.) Commodity sciences of food in meeting consumer needs, Journal of the University of Economics, Poznan (UEP). University of Economics in Poznan Publishing House, Poznań pp. 9-10.
  • [2] Ozimek I. (2008) Consumer protection on the food market. SGGW (Warsaw University of Life Sciences) Publishing, Warsaw, p. 115.
  • [3] Regulation (EC) № 1924/2006 Article 2(2).
  • [4] Labelling food and nutrition and health claims. 'Contemporary food' 2007/07 [accessed 22.05.2013]. Accessible online from: <http://www.eufic.Org/article/pl/4/14/ artid/Food- labelling-nutrition-health-claims>; English version: <http://www.eufic. org/article/en/nutrition/food-labelling-claims/artid/Food-labelling-nutrition-health- claims/>
  • [5] Food labelling - how, where and why? 'Contemporary food' 2008/12 [accessed 27.05.2013]. Accessible online from: <http://www.eufic.org/article/pl/page/ FTARCHIVE/artid/Znakowanie-zywnosci-jak-gdzie-dlaczego>
  • [6] <http://www.flabel.org> [accessed 22.05.2013]
  • [7] <http://www.foodnavigator-usa.com/Markets/Are-all-natural-claims-losing-their- luster/?> [accessed 22.05.2013]
  • [8] Grunert K.G., Wills J.M. (2008) Pan-European consumer research on in-store behavior, understanding the use of nutrition information on food labels, [accessed 22.05.2013]. Accessible online from: <http://wwww.eufic.org>
  • [9] Sojkin В., Małecka M., Olejniczak T., Bakalarska M. (2009) The consumer in the face of product innovation on the food market. University of Economics in Poznan Publishing House, Poznań, p. 202.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.