PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 7 Komunikacja a otoczenie | 169--177
Tytuł artykułu

Model struktury sektora i strategie firm w transporcie

Warianty tytułu
The Structure Models and the Companies Strategy in the Transport Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poznanie sektora transportowego i sformułowanie kompleksowych podstaw zarządzania strategicznego w transporcie wymaga wcześniejszego zbudowania choćby ogólnego modelu sektora i przyjęcia pewnych generalizacji odnośnie do strategii firm transportowych. Inspiracji do tych zadań może dostarczyć teoria organizacji branży i teoria zachowania strategicznego. Jednocześnie opracowane schematy i sformułowane tezy powinny być bezpośrednio odnoszone do polskiego transportu, tak aby można było przynajmniej ogólnie ocenić ich przydatność do analizy sektora transportowego w Polsce. (fragment tekstu)
EN
There is the need for identification and systématisation of the strategies for transport companies and for formulating a general model of the transport sector. As far as the research of those strategies is concerned the fundamental issue is to correlate them closely with market strategies for customer. At present haulage contracts are building their competitive advantage on the basis of external development of the company, innovation and synergy. The model of the sector must describe first of all the triad relationship i.e. structure - behaviour - performance. Chicago School approach seems to be the best for the transport sector. An important - but difficult problem to solve in transport research is the choice between market models of the main trend in economics and Schumpeter approach. Many circumstances justify accepting the later at least for some segments of the transport sector. (original abstract)
Rocznik
Strony
169--177
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • R. Griffin: Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa 1994, s. 234.
  • Ch. Maige, J.L. Muller: Walka z czasem. Atut strategiczny przedsiębiorstwa. Warszawa 1995, s. 11
  • W.G. Shepherd: The Economics of Industrial Organization. New Jersey 1990, s. 7-9.
  • M. Marchensay: Zarządzanie strategiczne. Warszawa 1994, s. 88.
  • S. Mikosik: Teoria rozwoju gospodarczego J.A. Schumpetera. Warszawa 1993, s. 110-111
  • J. Kay: Podstawy sukcesu firmy. Warszawa 1996.
  • M. E. Porter: The Competitive Advantage of Nations. Macmillan 1990, s. 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281997

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.