Czasopismo
2011
|
nr 25 Działania informacyjne członków gospodarstwa domowego a jego zachowania gospodarcze
|
485--502
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesny rynek usług bankowych podlega szybkim i silnym przemianom zarówno w sferze produktowej, jak i w obszarze zachowań konsumentów. Jednym z najmłodszych jego elementów jest private banking, tj. bankowość dedykowana najzamożniejszym klientom. Specyfika cech i wymagań tego segmentu wymusiła na bankach stworzenie specjalnych rozwiązań zarówno w oferowanym asortymencie, jak i w sposobie obsługi. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie specyfiki zachowań konsumenckich najzamożniejszych klientów banków w Polsce. W artykule wykorzystano wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez wyspecjalizowane instytucje badawcze. Analizie poddane zostały: stopień akceptowania ryzyka w zachowaniach inwestycyjnych, preferencje i oczekiwania związane z doradztwem, oczekiwania produktowe i usługowe zamożnych klientów, zmiany w zachowaniach finansowych, jakie miały miejsce po światowym kryzysie finansowym, a także główne motywy bogacenia się i posiadania.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
485--502
Opis fizyczny
Twórcy
- Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
- Banki w Polsce. Wyzwania i tendencje rozwojowe, red. W. Jaworski, Poltext, Warszawa 2001.
- Bykowski S., Private banking w mediach 2009 - analiza prasy i Internetu. Materiały z konferencji pn. "Private banking - innowacyjne i bezpieczne rozwiązania produktowe", Warszawa, 18-19 lutego 2010.
- Dąbrowski B., W. Kurda, Private banking - nie tak różowo, "Gazeta Bankowa" z 11.03.2008, s. 12.
- Dziawgo L., Private banking. Bankowość dla zamożnych klientów, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
- Górski M., Architektura systemu finansowego gospodarki, Wyd. Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.
- Leksykon bankowo-giełdowy, red. Z. Krzyżkiewicz, Poltext, Warszawa 2006.
- Majorek J., Pozyskanie i utrzymanie klientów - klucz do sukcesu. Materiały z konferencji pn. "Private banking - innowacyjne i bezpieczne rozwiązania produktowe", Warszawa, 18-19 lutego 2010.
- Patterson R., Kompendium terminów bankowych po polsku i angielsku, Wydawnictwo: Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2002.
- Pietrzak J., Polacy bogacą się, "Gazeta Bankowa" nr 01/1105, styczeń 2010, s. 101.
- Pietrzak J., Trendy w zachowaniach finansowych polskich klientów zamożnych. Materiały z konferencji pn. "Private banking - innowacyjne i bezpieczne rozwiązania produktowe", Warszawa, 18-19 lutego 2010.
- QUALIFACT, badania "Affluent Segment 2009".
- Raport Capgemini, Merrill Lynch 2009.
- Raport PRIVATE BANKING 2008, IPO.pl.
- Smid W., Leksykon przedsiębiorcy, Poltext, Warszawa 2007.
- Smoleńska A., Jak zarządza się bogactwem, "Gazeta Bankowa" 2010, kwiecień, s. 29.
- Tuczyński M., Skuteczne .strategie inwestycyjne dla najzamożniejszych klientów. Materiały z konferencji pn. "Private banking - innowacyjne i bezpieczne rozwiązania produktowe", Warszawa, 18-19 lutego 2010.
- Zaleski Z., Psychologia własności i prywatności, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171282051