PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 98 | z. 4 | 66--76
Tytuł artykułu

Rynek chryzantem w Polsce w okresie Święta Wszystkich Świętych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Polish Market of Chrysanthemum During the Period of All Saints Day
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek kwiaciarski w Polsce cechuje się bardzo dużym zapotrzebowaniem na chryzantemy do dekoracji grobów w okresie święta Wszystkich Świętych. Wzrost popytu w ostatnich 20 latach spowodował wzrost ich produkcji, która jest prowadzona na około 800 ha pod osłonami. Konkurencją dla producentów chryzantem stają się jednak coraz powszechniej stosowane w dekoracjach nagrobków sztuczne kwiaty. W opracowaniu podjęto próbę oceny tego zagrożenia oraz scharakteryzowania zmian w popycie i preferencjach konsumentów odnośnie rodzaju, form i kolorystyki żywych chryzantem. W badaniach wykorzystano wyniki badań ankietowych prowadzonych w latach 2009 i 2010 wśród producentów roślin, hurtowników oferujących sztuczne kwiaty, konsumentów oraz wyniki badań 6 nekropolii. (abstrakt oryginalny)
EN
The flower market in Poland is characterized by a very high demand for chrysanthemums to decorate graves during All Saints Day. The increase in demand over the past 20 years has resulted in an increase in their production, which is conducted on about 800 ha under cover. The main threat to this market comes from artificial flowers which are becoming increasingly used in the decorations of tombstones. This paper attempts to assess this risk and to characterize the changes in demand and consumer preferences regarding the type, form and color of fresh chrysanthemums. The results of surveys conducted in 2009 and 2010 among producers of live plants, artificial flower wholesalers, consumers, as well as the results of the study carried out on six cemeteries have been analyzed. The study has shown that the demand for fresh chrysanthemums is still very high, so the risk of competitiveness from artificial flowers is at a low level. (original abstract)
Rocznik
Tom
98
Numer
Strony
66--76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Auni H., Latifah M.N., Khairol M.A. 2006: The prospect of Japanese Flower Market and Potential of Exporting Malaysian Cut Chrysanthemums by Sea Shipment, ISHS "Acta Horticulturae", nr 710, s. 519-525.
  • Bach A. 2006: Rośliny ozdobne w tradycji i kulturze narodów, "Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych", nr 510, s. 519-525.
  • Cecot A. 2004: Polski potencjał kwiaciarski, "Hasło Ogrodnicze", nr 5, s. 20-25.
  • Gołos J. 2009: Kwiaty - uczucia, dyplomacja, biznes, [w:] Niech Żyją Kwiaty w Wazonie, (red.) A. J. Łukaszewska, Wyd. Drukrol, Kraków, s. 15-21.
  • Jabłońska L. 2000: Produkcja roślin ozdobnych pod osłonami. Rozmiary i tendencje zmian, "ZER", nr 2-3, s. 21-36.
  • Jabłońska L. 2005: Produkcja i handel zagraniczny roślinami ozdobnymi w Wielkiej Brytanii, "Zeszyty Naukowe Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach", t. 13, s. 127-140.
  • Jabłońska L. 2007: Ekonomiczne aspekty rozwoju sektora kwiaciarskiego w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa
  • Jabłońska L., Paszko D., Zarzycka A. 2010: Ekonomiczna efektywność jako czynnik rozwoju produkcji doniczkowych roślin rabatowych i balkonowych w Polsce, "Roczniki Naukowe SERiA", t. XII, z. 3, s. 120-125.
  • Jabłońska L., Wróblewska A. 2011: Sztuczne kwiaty coraz bardziej konkurencyjne, "Hasło Ogrodnicze", nr 2, s. 138-139.
  • Land-en tuinbouwcijfers 2010, "LEI", " Wageningen UR", "CBS", Nederland.
  • Lim-Camacho L. 2006: Australian native flowers In the Japanese market. A compendium of market research, The University of Queensland, www.uq.edu.au
  • Zyntek A. 2004: Popyt na rośliny ozdobne w Warszawie w 2003 r. z uwzględnieniem preferencji konsumentów, praca magisterska Samodzielna Pracownia Organizacji i Ekonomiki Ogrodnictwa, SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171282075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.