PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
17 (2013) | nr 2 (143) | 191--200
Tytuł artykułu

Kierunek produkcji a wyposażenie i wykorzystanie środków transportowych w wybranych gospodarstwach rolnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Production Trend and Equipment and the Use of Transport Means in the Selected Farms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy było określenie aktualnego stanu wyposażenia i wykorzystania środków transportowych w zależności od kierunku prowadzonej produkcji. Badania wykazały, iż w gospodarstwach wyodrębnionych pod kątem kierunku produkcji wyposażenie w środki transportowe było różne. Najlepiej pod względem ilościowym wyposażone były obiekty dwukierunkowe, natomiast najgorzej gospodarstwa mieszane. Roczne wykorzystanie ciągników mieściło się w granicach od 432 do 993 godzin, samochodów osobowych od 43 do 222 godzin. Samochody dostawcze i ciężarowe posiadały tylko gospodarstwa jednokierunkowe - produkcja roślinna. Urządzenia i środki ładunkowe występowały w każdej z badanych grup, natomiast wózki spalinowe jedynie w gospodarstw jednokierunkowych, ukierunkowanych na produkcję roślinną. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the paper was to determine the present state of equipment and the use of transport means depending on the production trend. The research proved that the transport means equipment was very diverse in relation to the trend. Two-trend objects had the best equipment on account of quantity while mixed farms were the worst. Annual use of farms was within 619.9 to 1252.5 hours, passenger cars from 41.3 to 207.0 hours. Only one-trend animal farms had delivery trucks and trucks. Each investigated group possessed loading devices and means, while engine power fork trucks occurred only in one-trend plant farms. However, their use was very low. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
191--200
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Bibliografia
  • Grontkowska A. (1997). Organizacja gospodarstw rolniczych 1. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa.
  • Kokoszka, S.; Kuboń, M.; Sęk, St. (2003). Towarowość produkcji a wielkość przewozów i wyposażenie w środki transportowe. Inżynieria Rolnicza, 10(52), 121-129.
  • Kokoszka S. (2011a). Wpływ organizacji pracy środków transportowych na koszty przewozu w gospodarstwach rolniczych. Infrastruktura i ekologia terenów wiejskich. Polska Akademia Nauk. Kraków, 55-62.
  • Kokoszka S. (2011b). Analiza wyposażenia w środki transportowe w kontekście wielkości gospodarstwa rolniczego. Inżynieria Rolnicza, 4(129), 127-133.
  • Kokoszka S., Roczkowska-Chmaj S. (2007). Ocena doboru środków transportowych w gospodarstwach rolniczych w aspekcie wykorzystania ładowności. Technica Agraria 6(2), 15-21.
  • Kokoszka S., Sęk S., Tabor S. (2006). Warunki gospodarowania i udział różnego rodzaju środków transportowych w przewozach a roczne koszty transportu w gospodarstwach rolniczych. Technica Agraria 5(2), 23-30.
  • Kowalik I., Grześ Z. (2006). Wpływ wykorzystania maszyn rolniczych na koszty mechanizacji w gospodarstwach rolniczych o różnej powierzchni. Inżynieria Rolnicza nr 13.
  • Kruczkowski M. (2005). Analiza rynku i parku ciągnikowego krajowego rolnictwa - 2004. IBMER, Warszawa (s.dok. I/787).
  • Kuboń M. (2005). Ocena technologii przewozu w transporcie rolniczym. Inżynieria Rolnicza, 3(63), 271-278.
  • Kuboń M. (2007). Wyposażenie i wykorzystanie środków transportowych w gospodarstwach o różnym typie produkcji rolniczej. Inżynieria Rolnicza, 8(96). 141-148.
  • Marczuk A. (2009). A computer system for optimization of soft fruit transportation in diffused purchasing networks. Eksploatacja i Niezawodność - Maintenance and Reliability. No. 4 (44), 82 - 90.
  • Marczuk A. (2009a). Computer system for managing the sugar beet transport to sugar factory. Journal of Kones. Powertrain and Transport. Vol.15. No. 2, 301 - 310.
  • Marczuk A., Misztal W. (2011). Optymalizacja transport produktów rolniczych w warunkach nierównowagi rynkowej. Inżynieria Rolnicza 4(129). 221-227.
  • Mikucki K. (1986). Zasady racjonalnego wykorzystania transportu rolniczego. Mechanizacja Rol. 1, 6-7.
  • Muzalewski A. (2003). Wyposażenie w ciągniki według PSR 2002. Technika Rolnicza, 6, 11.
  • Muzalewski A. (2004). Analiza i ocena wyposażenia gospodarstw w ciągniki oraz ich użytkowania, Inżynieria Rolnicza, 4(59).
  • Parafiniuk, S. (2006). Nakłady transportowe w badanych gospodarstwach rodzinnych. Inżynieria Rolnicza, 13(88), 377-383.
  • Parafiniuk S., Kocira S., Sawa J. (2012). Koszty eksploatacji środków transportowych w gospodarstwach ukierunkowanych na chód zwierząt. Logistyka, 4. Poznań.
  • Parafiniuk S., Kocira S., Sawa J. (2012). Teoretyczne i praktyczne wykorzystanie środków transportowych w gospodarstwach rodzinnych. Logistyka, 4. Poznań.
  • Pawlak J. (2005). Wykorzystanie ciągników i maszyn samojezdnych w rolnictwie polskim. Problemy Inżynierii Rolniczej, 4(50).
  • Pawlak J. (2012). Wyposażenie rolnictwa polskiego w środki transportu. Problemy Inżynierii Rolniczej. Instytut Technologiczno-Przyrodniczy w Falentach.
  • Rokicki T., Wicki L. (2010). Transport i magazynowanie w rolnictwie jako element logistyki. Wieś Jutra, 1(138), 41-42.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171282517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.