PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5 (CD) | 325--330
Tytuł artykułu

Koncepcja ciągu zarządzania strategicznego biznesem

Warianty tytułu
The Concept of Strategic Management Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W poprzednich okresach zarządzanie strategiczne skupiało się na produktach, rynkach, a następnie na zasobach. Obecna świadomość oraz wzrastające oczekiwania społeczne implikują konieczność skupienia zarządzania na generowaniu wartości. Wzmocnienie tego wniosku znajdujemy w celu działania przedsiębiorstwa, który od początku ma dwoisty charakter, bowiem, po pierwsze, celem działania przedsiębiorstw jest wytwarzanie wartości dla klienta, zaś po drugie - generowanie wartości dla przedsiębiorstwa. Na tym tle powstaje zagadnienie metod osiągania wyłonionego celu. W takim świetle za celowe uznano podjęcie próby określenia konfiguracji ciągu zarządzania strategicznego biznesem. Ciąg taki powinien być nakierowany na takie zarządzanie działalnością gospodarczą, aby możliwe stało się długookresowe osiąganie celów biznesu w przyjętej dwuaspektowej perspektywie. Dążąc do osiągnięcia nakreślonego tutaj celu, przeprowadzono prace indukcyjno-dedukcyjne umożliwiające sformułowanie pojęcia ciągu zarządzania strategicznego biznesem. Na tej podstawie określono następujące komponenty badanego ciągu: pomysł na biznes, model biznesu, strategia biznesu, oraz wskazano na dwa główne jego wymiary - wartość dla klienta i wartość dla przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
In the past, strategic management focused on products, markets and resources. Current expectations of managers are focused on generating value. This is reflected in the goals of the enterprise, which is two-fold: to generate customer value and the value of the company. An attempt was made to determine how to achieve the strategic management of business activities leading to the achievement of the successful and two-fold in the long run. Model was created to allow the articulation of the strategic management of the business. They were considered the following components: business idea, business model, business strategy, and identifies the two main dimensions - value for the customer and the value for the company. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
325--330
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Ansoff H.I. (1985), Zarządzanie strategiczne, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 2. Drucker P.F. (1994), The Theory of the Business, Harvard Business Review, vol. 72, iss. 5.
  • 3. Falencikowski T. (2013), Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa.
  • 4. Griffin R.W. (1988), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 5. Ja, Steve. Steve Jobs własnymi słowami, ed. Beahm G., MT Biznes, Warszawa 2011, E-book.
  • 6. LaFond A. (2012), A New Business Approach, Adhesives & Sealants Industry, January.
  • 7. Liberman M.B., Montgomery D.B. (1988), First-mover Advantages, Strategic Management Journal, Summer Special Issue, no. 9.
  • 8. Linder J., Cantrell S. (2000), Changing Business Models: Surveying the Landscape, Accenture Institute for Strategic Change, May.
  • 9. Porter M.E. (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York.
  • 10. Rokita J. (2005), Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 11. Schumpeter J.A. (2009), Kapitalizm, socjalizm, demokracja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 12. Slywotzky A.J., Wise R., Weber K. (2006), Od zastoju do rozwoju. Strategie trwałego wzrostu. Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • 13. Słownik wyrazów obcych (1997), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 14. Stabryła A. (2005), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 15. Stefanovic I., Milosevic D. (2012), On Conceptual Differentiation and Integration of Strategy and Business Model, Zb. rad. Ekon. Fak. Rij., vol. 30.
  • 16. Obłój K. (2007), Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 17. Zarządzanie strategiczne, (1999), red. R. Krupski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • 18. Uniwersalny słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, t. 1.
  • 19. Zott Ch., Amit R., (2008), The Fit between Product Market Strategy and Business Model: Implications for Firm Performance, Strategic Management Journal, vol. 29.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171283991

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.