PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 1 Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem : problemy gospodarcze w oczach młodego pokolenia | 255--265
Tytuł artykułu

Ekologiczne produkty bankowe - istota, dostępność, perspektywy

Autorzy
Warianty tytułu
Green Banking Products - Essence, Accessibility and Opportunities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie ma na celu zaprezentowanie istoty ekologicznych produktów bankowych, korzyści, jakie niesie za sobą ich dostępność oraz sposobu, w jaki mogą one wpłynąć na proekologiczny wizerunek banku. Rozpowszechnianie się wśród klientów świadomości ekologicznej zmusza niejako banki do wzbogacania swoich ofert o produkty proekologiczne. Do takich instrumentów należą przede wszystkim kredyty hipoteczne na budowę nieruchomości (tzw. "zielona hipoteka"), ekolokaty, kredyty samochodowe czy nawet ekologiczne karty kredytowe. Badanie ankietowe przeprowadzone na grupie 100 studentów Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie wykazało, iż młodzi ludzie chętnie skorzystaliby z ekologicznych produktów bankowych, często przyznając, że instytucję zaangażowaną w działalność ekologiczną postrzegają jako solidną i godną zaufania. Wiedza na temat ekoproduktów oraz dostępność do informacji na ich temat jest jednak wciąż niewystarczająca, co stanowi jeden z głównych czynników stosunkowo niewielkiego rozwoju zielonej bankowości w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents essence of green banking, benefits from their accessibility and methods of creating eco-friendly image of financial institution. Popularization of ecological awareness requires from banks enriching their offer by including green banking products. These products are: green mortgages, green car loans, green cards etc. The article contains results of a survey which was conducted among students of Maria Curie-Sklodowska University in Lublin. The survey illustrates willingness to buying these kind of products and preferences of students who are interested in cooperating with eco-friendly financial institution. It also shows that the biggest problem connected with green banking is a lack of information about it. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Borys G. (2000a), Ryzyko ekologiczne w działalności banku, Biblioteka Menedżera i Bankowca Warszawa.
  • Borys G. (2000b), Proekologiczna reorientacja banków u progu XXI wieku, "Prawo Bankowe nr 5, Warszawa.
  • Czuba M. (2006), Affinity to jest lot, "Bank", nr 7-8, Warszawa.
  • Klimczak B. (1996), Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Korenik D. (2006), innowacyjne usługi banku, PWN, Warszawa.
  • Paxford В. (2009), Uczciwsza twarz bankowości?, Bank, nr 2, Warszawa.
  • Simson S. (2009), Green mortgages save on energy, loan costs, www.bankrate.corn/finance/mortgages, dostęp dn. 16,03.2012 r.,
  • www.tincpfi.org/fileadmin/documents/ceo_bilefing_grecn.pdf, dostęp dn. 16.03.2012 r.
  • www.ww[pl.panda.org/mozesz_pomoc/karta_ktredytowa, dostęp dn. 16.03.2012 r.
  • www.niosigw.gov.pl, dostęp dn. 16.03.2012 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171284001

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.