PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 178 Modelowanie preferencji a ryzyko '14 | 160--173
Tytuł artykułu

Analiza preferencji ludzi młodych w ocenie atrakcyjności miast jako produktu turystycznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Preference in Assessment of Young People City's Attractiveness as Tourism Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest omówienie wyników badania ankietowego związanego z problematyką kształtowania się opinii i poglądów młodzieży na temat miasta jako produktu turystycznego. W badaniach związanych ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu miejskim, w jakim funkcjonujemy, oraz w projektowaniu miast pojawiają się nowe kategorie postrzegania miast - nowe funkcje miast, znane z literatury jako bunt miast. Badamy postrzeganie miast w kategoriach atrakcyjności turystycznej oraz w kategoriach produktu turystycznego. Badamy również kreatywne postrzeganie miast w odniesieniu do nowych nurtów kształtowania przestrzeni miejskich, takich jak gry miejskie (city games) czy legendy miejskie (urban legend). Na potrzeby analizy wyników badań wykorzystujemy metody wielowymiarowe. (fragment tekstu)
EN
The article is a discussion of the results of the survey related to the issues shaping the views and opinions of young people on the city as a tourist product. In studies related to changes taking place in an urban setting in which we operate, and in the design of cities, there are new categories of perception cities - new features towns, known in the literature as a revolt cities. We study the perception of cities in terms of tourist appeal and in terms of the tourism product. We also examine the creative perception of cities with regard to new trends shaping urban spaces, such as urban games or urban legends. For the analysis of results of research we use multivariate methods. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Barber M., 2007: Legendy miejskie. Wydawnictwo RM, Warszawa.
  • Buczyńska-Grajewicz H., 2006: Miejsca, strony, okolice. Przyczynek do fenomenologii przestrzeni. Universitas, Kraków.
  • Calvino I., 1975: Niewidzialne miasta. Tłum. Alina Kreisberg. Czytelnik.
  • Everitt B., 2001: Cluster Analysis. HEB, London.
  • Gordon A.D., 1999: Classification. Chapman & Hall, London, New York, Washington.
  • Grabiński T., 1992: Metody aksonometrii. AE, Kraków.
  • Harvey D., 2012: Bunt miast. Prawo do miasta i miejska rewolucja. Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa.
  • Krzyśko M., Wołyński W., Górecki T., Skorzybut M., 2008: Systemy uczące się, rozpoznawanie wzorców, analiza skupień i redukcja wymiarowości. WNT, Warszawa.
  • Ostasiewicz W. (red)., 1998: Statystyczne metody analizy danych. AE, Wrocław.
  • Park R., 1967: On Social Control and Collective Behavior. Chicago.
  • Strzelecki K., 2010: Miasto i gmina Miastko jako produkt turystyczny. Akademia Pomorska, Słupsk.
  • Szołtysek J., Trzpiot G., 2011: Klasyfikacja oczekiwań i preferencji komunikacyjnych studentów. "Śląski Przegląd Statystyczny", 9 (15), s. 21-32.
  • Szołtysek J., Trzpiot G., 2011: Preferencje komunikacyjne studentów jako przesłanki kształtowania programów mobilnościowych. "Transport Miejski i Regionalny", nr 4, s. 28-33.
  • Szołtysek J., Trzpiot G., 2012: Cluster Analysis in Description Some Communication Behavior. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, Zarządzanie 5, s. 75-85.
  • Tryon R.C., 1939: Cluster Analysis. Edwards Brothers, Ann Arbor, Ml.
  • Trzpiot G. (red.), 2013: RExcel w analizie danych. UE, Katowice.
  • Trzpiot G., Szołtysek J., 2013: Atrakcyjność miasta w ocenie młodzieży - na przykładzie miasta Wałbrzych - wstępne rozpoznanie. Wydawnictwo PWSZ, Wałbrzych.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171284889

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.