PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 281--288
Tytuł artykułu

Marketing Audit in Industrial Companies in Romania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Audyt marketingowy w przedsiębiorstwach przemysłowych w Rumunii
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Niniejszy artykuł ma za zadanie zbadać relację pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa i sektorem, w którym prowadzi ono swoją działalność a kapitałem intelektualnym. Ponadto celem publikacji jest odpowiedź na pytanie, czy system pomiaru wyników jest bezpośrednio związany z postawą, jaką odzwierciedla kapitał ludzki, a także zidentyfikowanie systemu audytu marketingowego w badanych przedsiębiorstwach. Analiza obejmuje 54 podmioty prowadzące działalność przemysłową w Rumunii z regionów: Alba, Sibiu, Hunedoara i Cluj. Przedsiębiorstwa należą do różnych sektorów gospodarki, co pozwala w pewnym stopniu na uogólnienie wyników.(abstrakt oryginalny)
EN
The present paper investigates the relationship between company size, the industry in which it develops its activity and intellectual capital. The aim of the paper is to identify if the system for measuring the performance in a company is directly related to the attitude to intelectual capital, as well as to analyse the existence of a marketing audit in a company. In this way research was conducted in 54 companies in Romania from the following counties: Alba, Sibiu, Hunedoara and Cluj. These companies belong to different sectors of the economy, which allows, to a certain degree, to generalise the results of survey.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
281--288
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Alba Iulia, Romania
  • University of Alba Iulia, Romania
Bibliografia
  • Alderman C., W., 1998. The Internal Auditor's Responsibility for Fraud, "The CPA Journal", January, pp. 60-62.
  • Anghel L., D., Petrescu, E., 2002. Business to Business Marketing, Ed. Uranus, Bucharest, p. 181.
  • Audit Risk - Tracing the Evolution, Accounting Horisons, September, 1987, pp. 49-57.
  • Bacali L., 1999. Promovarea marketingului în managementul românesc, Editura Economică, Bucaresti, p. 167.
  • Chirla, G.O. 2012. Marketing Audit in the Agro Food Sector, University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine, Faculty of Agriculture, Cluj-Napoca, p. 7.
  • Daignault A., 1996. Auditors and reengineering, National Association of Local Government Auditors, website: https://algaonline.org/ [access date: 05.02.014].
  • Drucker P., 2001. Managementul strategic, Editura Teora, Bucureşti.
  • Friedlob G., Schleifer L., 1999. Fuzzy logic: application for audit risk and uncertainty, "Management Auditing Journal", No 14/3, pp. 127-135.
  • Hammer M., Champy J., 1996. Reengineering-ul (reproiectarea) întreprinderii. Manifest pentru o revoluţie în managementul afacerilor, Editura Tehnică, Bucaresti, p. 17.
  • How to Evaluate Inherent Risk--and Improve Your Audits, The Practical Accountant, March, 1986, pp. 59-64.
  • Kotler Ph., 1998. Marketing Management, Grada Publishing, Praha.
  • Kotler Ph., Gregor W.T., Rogers III W., 2005. Marketing audit comes of age, "Sloan Management Review" (classic reprint), pp. 1-30.
  • Quinn J., Anderson P., Finkelstein S., 1996. Managing professional intellect: making the most of the best, "Harvard Business Review", March-April.
  • Root S., 1998. Internal Auditing Manual, New York, pp.2-3.
  • Taghian M., Shaw R.N., 2008. The marketing audit and organizational performance: an empirical profiling, "Journal of Marketing Theory and Practice", No XVI, vol. 4, p. 341.
  • Usoff C., Thibodeau J., Burnaby P., 2002. The importance of intellectual capital and its effect on performance measurement systems, "Managerial Auditing Journal", No 17/1/2, pp. 9-15.
  • Vaňa, K., Černá, L. 2012. The marketing audit as a method of the evaluation of the marketing plan, "Research Papers - Faculty of Materials Science and Technology in Trnava", Slovak University of Technology in Bratislava, pp. 131-132.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.