PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 329 Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju Gospodarka - etyka - środowisko | 28--35
Tytuł artykułu

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w procesie zarządzania wartością firmy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Concept of Corporate Social Responsibility in the Process of Value Based Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa oznacza strategię, zgodnie z którą jednostka stara się angażować interesariuszy zarówno na płaszczyźnie ekonomicznej, społecznej, jak i ekologicznej. Rezultatem takiego postępowania jest to, że firma, prowadząc zrównoważoną działalność, minimalizuje negatywny wpływ na środowisko, maksymalizuje swój wkład w działalność na rzecz społeczeństwa i kreuje jednocześnie długofalową strategię budowy wartości przedsiębiorstwa. W artykule przedstawiono podstawowe determinanty budowy wartości przedsiębiorstwa oraz nawiązano do istoty filozofii społecznej odpowiedzialności biznesu. Rozważania na temat wartości firmy z jednej strony, a idei CSR z drugiej pozwoliły przejść do meritum pracy - czyli do koncepcji zrównoważonej orientacji przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
EN
The company sustainable orientation means a strategy according to which an individual is trying to engage stakeholders both on the economic, social and ecological level. The result of such proceedings is that the company leading sustainable business minimizes the negative impact on the environment, maximizes its contribution to the activities of society and at the same time creates a long-term strategy of building enterprise value. The article presents the basic determinants of the construction of the company value in present times, and refers to the essence of the philosophy of Corporate Social Responsibility. Reflections on the company value on the one hand, and on the other CSR allowed to go into the merits of the work -that is, to the concept of the company sustainable orientation.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
autor
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Anam L., Praktyka raportowania społecznego w Polsce, http://www.csrinfo.org/pl/wiadomosci/ artykuly/3186-praktyka-raportowania-spolecznego-w-polsce (dostęp: 19.12.2013).
  • Bosch G., System zarządzania zrównoważonym rozwojem, [w:] Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, red. J. Kronenberg, T. Bergier, Fundacja Sendzimira, Kraków 2010.
  • CR Reporting Awards 08, Global Winners & Reporting Trends, March 2009.
  • Cwynar A., Cwynar W., Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe, Polska Akademia Rachunkowości, Warszawa-Rzeszów 2007.
  • Global Reporting Initiative - Year in Review, 2008/2009.
  • Greszta M., Oczekiwania społeczne zmieniają zachowania firm w Polsce: Odpowiedzialny biznes 2008, "Harvard Business Review Polska", wydanie specjalne 2008.
  • Herman A., Szablewski A., Orientacja na wzrost wartości współczesnego przedsiębiorstwa [w:] Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1999.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2002.
  • Laszlo C., Firma zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2008.
  • Management magnified, Sustainability and corporate growth, the Economist Intelligence Unit, London, 2009, s. 2-10, http://www.economistinsights.com/sites/default/files/legacy/mgthink/SAS_Sustainability_WEB.pdf (dostęp: 19.12.2013).
  • Marcinkowska M., Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000.
  • Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008.
  • Normy i standardy społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), http://spolecznieodpowiedzialni.pl/files/file/vs6y70yawb8g8tthdifwzajn4jlxof.pdf (dostęp: 19.12.2013).
  • Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
  • Pioch J., Destrukcja wartości dla akcjonariuszy - wybrane czynniki, [w:] Zarządzanie wartością firmy w dobie kryzysu, red. S. Kasiewicz, L. Pawłowicz, CeDeWu, Warszawa 2003.
  • Pniewski K., Bartoszewicz B., Kreowanie wartości, jako cel nadrzędny, [w:] Value Based Management. Koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008.
  • Szczepankowski P., Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007.
  • The World Business Council for Sustainable Development (WBCSD), http://www.wbcsd.ch/home.aspx (dostęp: 19.12.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.