PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 13 | z. 6 | 34--38
Tytuł artykułu

The Role of Retail Companies' Information Management in the Efficiency of Supply Chains - an Overview

Warianty tytułu
Rola zarządzania informacją w sklepach detalicznych a efektywność łańcuchów dostaw - przegląd
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł podejmuje tematykę zarządzania łańcuchami dostaw. Jego celem było zaprezentowanie ujęcia systemowego w kontekście wymiany informacji oraz roli, jaką ona pełni w generowaniu efektywności łańcuchów dostaw. Dodatkowo zaprezentowano charakterystykę węgierskiego rynku sprzedaży detalicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper aims to present a systemic approach of some important information sharing ways from the point of view from the efficiency of supply chains, and provides a short review of Hungarian retail sectors related, actual status. The success of supply chains can be based on the partnership among the member sites and especially on the quality and quantity of the shared information. The aim of profit maximization in a supply chain can be mostly achieved through the minimization of transportation costs and at the same time with the maximization of the quantity of sold products. However the utilization of the high quantity of required data necessitates an appropriate preparedness by each member of the supply chain. Retail has a determinative role in the adequacy of related efficiency requirements, since in the next to last point of the chain it gets primary information related to the end-customers preferences. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
34--38
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szent István University, Gödöllő, Hungary
  • Szent István University, Gödöllő, Hungary
Bibliografia
  • A Digital Agenda for Europe Brussels, 26.8.2010, European Commission, 5.
  • Benchmarking Digital Europe 2011-2015 a conceptual framework. 2009: European Commission, 10-11.
  • Dutta S., Mia I. 2011: The Global Information Technology Report 2010-2011. World Economic Forum, Geneva, 214.
  • GS1 GSDN statistics. Online at: [www.gsl.org/sites/default/files/docs/gdsn/stats/gdsn_adoption.pdf], 2011.
  • Lehota J. 2001: Elemiszer-gazdasági marketing Müszaki Könyvkiado. Budapest, 70-85.
  • Li J., Shaw M.J., Sikora R.T. 2011: The Effects of Information Sharing Strategies on Supply Chain Performance. [http://citebm.business.illinois.edu/b2bresearch/ieee_em.pdf].
  • Szegedi Z., Prezenszki J. 2008: Logisztikamenedzsment. Kossuth Kiadó Budapest.
  • Töröcsik M. 1998: Kereskedelmi Marketing KJK. Budapest, 12-14.
  • Yu Z., Yan H., Cheng E. 2001: Benefits of information sharing with supply chain partnerships (Industrial Management & Data Systems, MCB University Press). 114-119.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.