Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesne zmiany gospodarki rynkowej wymagają konsolidacji przedsiębiorstw. Im większe jest przedsiębiorstwo, tym większe są jego możliwości działań. Rynek hutniczy potrzebuje konsolidacji, aby skutecznie konkurować i reagować na potrzeby klientów. Decyzje o wyborze strategii integracji zależą od wielu kryteriów obiektywnych (siła i charakter barier utrudniających rozwój przedsiębiorstwa, sytuacja w sektorze, w którym przedsiębiorstwo funkcjonuje, możliwości technologiczne przedsiębiorstwa), jak i subiektywnych (osobowość decydentów, postrzeganie szans, umiejętność ponoszenia ryzyka). Ewentualna decyzja o przyłączeniu innego przedsiębiorstwa wymaga szczegółowych analiz strategicznych, finansowych, długotrwałych negocjacji i rozwiązań kompromisowych. Konsolidacja przedsiębiorstw wiąże się z nabywaniem licznych przedsiębiorstw, nawet znacznej wielkości, w celu wzmocnienia działalności podstawowej. Strategia konsolidacji zwiększa znacznie udział w rynku połączonych przedsiębiorstw i obniża koszty działalności (efekt korzyści skali). (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
331--337
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Śląska
Bibliografia
- Czekański M.: Bój o stal rozpala wyobraźnię największych przemysłowców. "Rzeczpospolita", Ekonomia z 05.02.2007, s. 5.
- Dudała R.: Rynek stalowych fuzji. "Nowy Przemysł" 2006, nr 12. www.wnp.pl/hutnictwo 06.02.2007
- Dudała R.: Arcelor Mittal będzie inwestować w Senegalu, www.wnp.pl
- Gajdzik B.: Inwestycje narzędziem podniesienia konkurencyjności przedsiębiorstw hutniczych. W: Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Red. R. Budzik, J. Mróz, J. Siwka. Materiały XV Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej. Politechnika Częstochowska, Zakopane 2007, s. 285-288.
- Gajdzik B.: Strategie wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw hutniczych. Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt.: Nowoczesność przemysłu i usług. TNOiK, AE Katowice, Politechnika Śląska, Wisła 2007.
- Hamill J., Campbell D., Purdie T.: Globalizacja, strategie i zarządzanie. Feld- berg SJA, Warszawa 2001.
- Porter M.E.: Competition in Global Industry. Harvard University Press, Harvard 1985.
- Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa 1996.
- "Rzeczpospolita". Dodatek "Rynki & Firmy" nr 212 (78090), z 11.09.2007. ThyssenKrupp inwestuje w projekty zagraniczne, wnp.pl (I. Nowochatko). 23.11.2007.
- W Chinach powstaną giganty stalowe, wnp.pl (I. Nowochatko). 23.11.2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285883