PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 193--200
Tytuł artykułu

Triangulacja podejść i metod w projektach badawczych marketingu międzynarodowego

Autorzy
Warianty tytułu
Triangulation Approaches and Methods in Research Projects of International Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba opisu badań nad marketingiem międzynarodowym w perspektywie wykorzystania triangulacji. Obejmuje dwie podstawowe części. Pierwsza, w nawiązaniu do propozycji N. Denzina ukazuje istotę triangulacji, w tym głównie jej wymiar metodologiczny. Podkreślono dwa możliwe podejścia - triangulację sensu stricto i sensu largo. Druga prezentuje podejścia metodyczne, 8 wybranych projektów badawczych, zrealizowanych w formie grantów ministerialnych w Polsce w latach 2006-2013. Rozważania mogą stanowić przyczynek do poznania "wielowymiarowej" metodologii marketingu międzynarodowego. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of this article is to describe international marketing studies in the perspective of triangulation. The paper consists of two main parts. First, in relation to N. Denzin's proposals, shows the essence of triangulation, mainly its methodological dimension. The Author highlights two possible approaches: triangulation sensu stricto and sensu largo. The second part presents the methodical approaches in eight selected research projects carried out as grants of Ministry of Science and Higher Education in Poland in the years 2006-2013. Remarks presented in this article may be a contribution to the knowledge of "multi-dimensional" methodology of international marketing. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
193--200
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • E.R. Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004.
  • Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001.
  • K. Konecki, Studia z metodologii badań jakościowych, Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
  • K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska, Rozwój badań marketingowych - w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, [w:] K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red.), Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze, "Prace Naukowe UE we Wrocławiu", nr 236, Wrocław 2011, s. 19.
  • Metodologa badań nad marketingiem międzynarodowym w świetle analizy wybranych projektów badawczych, Katedra Marketingu UE, Kraków 2012, s. 38 (tekst niepublikowany).
  • M. Gorynia (red.), Strategie firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych, PWE, Warszawa 2005, s. 15-16.
  • K. Fonfara (red.), Zachowanie przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji. Podejście sieciowe, PWE, Warszawa 2009, s. 8.
  • M.K. Witek-Hajduk, Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej, SGH, Warszawa 2010.
  • T. Domański, P. Bryła, Marketing produktów żywnościowych. Wyzwania rynku europejskiego, PWE, Warszawa 2010.
  • M. Gorynia, B. Jankowska (red.), Wejście Polski do strefy euro a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2011, s. 9.
  • J.W. Wiktor, P. Chlipała (red.), Strategie marketingowe polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012.
  • M. Bartosik-Purgat, H. Mruk, J. Schroeder, Dostępność i wykorzystanie informacji o rynkach i partnerach zagranicznych w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, s. 8.
  • M. Pluta-Olearnik, Marketing przedsiębiorstw usługowych w procesie internacjonalizacji, PWE, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171286651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.