PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 13 | z. 6 | 199--204
Tytuł artykułu

IT Implementation and Agricultural Product

Warianty tytułu
Wdrożenie systemów IT a dystrybutorzy produktów rolnych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu była analiza znaczenia systemów CRM w rozwoju firm działających w sektorze rolnym. W wyniku analiz stwierdzono, iż w ostatnich dziesięcioleciach obserwowano szybką dyfuzje, systemów TT do praktyki gospodarczej. Warunkowane to było z jednej strony dużym szokiem w rozwoju technologii, a z drugiej znaczącym wzrostem potrzeb przetwarzania informacji przez firmy w wyniku przyśpieszonych zmian rynkowych i technologicznych. Obecnie dystrybutorzy produktów rolnych nie monitorują nawyków zakupowych swoich klientowi ani nie mierzą tzw. wartości klienta. Przeprowadzone w pracy badania wskazują, że istniejące na rynku firmy dostarczające systemy CRM, mogą znacząco podnieść zakres funkcjonowania firm na rynku żywnościowego. (abstrakt oryginalny)
EN
In the last decades we could witness an extremely fast spread of IT systems. This is, on the one hand, due to great leaps in technological development, and on the other hand, due to the fact that the data processing needs of enterprises have risen significantly, which is in itself due to accelerated changes in the market and technologies. Nowadays, distributors of the agricultural products do not monitor their customers buying habits, do not measure customer value. My case study shows that there are special companies on the market and they can use the advantages of the CRM system on a very high level. These systems can be developed easily. IT suppliers are adapting to the ever renewing market demands. The paper aims to analyze the importance of CRM system in development of companies operating in the agricultural sector. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
199--204
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szent István University, Gödöllő, Hungary
Bibliografia
  • Becker J.U., Goetz Greve, Sonke A. 2009: The impact of technological and organizational implementation of CRM on customer acquisition, maintenance and retention Intern. Journal of Research in Marketing, 26, 207-215.
  • Finnegan D.J., Wendy L. 2010: A multi-layered approach to CRM implementation: An integration perspective Currie. European Management Journal, 28, 153-167.
  • Husti I. 2002: Customer service for greater customer satisfaction Godolló. MTA AMB R&D Discussions, t. 1, 169-173. Bibliography, 173.
  • IT-Business. IT-Busness Info-communication Weekly for Business Decision-makers. 2004: 36, 14-21.
  • IT-Business. IT-Busness Info-communication Weekly for Business Decision-makers. 2007: 26-27, 10.
  • Jobber D. 1999: Európai marketing Müszaki KOnyvkiadó.
  • Keleti K.B. 2005: Is the customer satisfied? Public Press Kft.
  • Kotler P., Dipak C.J., Maesincee S. 2003: Steps in Marketing (Park), 32-36.
  • Payne A. 2007: CRM handbook, advanced client relations HVG Kiadó Zrt.
  • [www.hn.hu/index.php?id=269cikk.php?action=nyomtat&id=l&cid=94228&layout==no&id=l], 22.112011.
  • [www. mess.hu/?page=cikkek/uzleti_intelligencia], 2010.10.06.
  • [www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/bl56/ch01s01.html], 2010. 07. 23.
  • [www.crm-plus.eu/content/view/17/138], 2010. 10. 21.
  • [www.dowagro.com/eu/hun/hu].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171287271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.