PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 180, cz. 2 Dokonania współczesnej myśli ekonomicznej: racjonalność - efektywność - etyka. Cz. 2, Podejście praktyczne | 131--140
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Factor of Enterprise Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw jako czynnika budowania przewagi konkurencyjnej organizacji. Do przedstawienia problemu wykorzystano analizę dostępnych dokumentów i raportów z zakresu CSR.(fragment tekstu)
EN
Acting in line with seven rules of Corporate Social Responsibility (CSR) - acting in an ethical and transparent manner, considering complex social and environmental requirements, creates value added to a company. This value added supports long-term and stable growth of the business; improved planning and more efficient consumption of resources; as well as creating environment of social trust enhancing innovative initiatives. Strategic dimension of CSR involves implementing its rules into all processes in the firm towards financial aims taken by a management. Strategically, CSR is looking towards obtaining a mutually beneficial (both socially and financially) understanding of expectations and interactions between the company and its widely defined stakeholders - including the surrounding society.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Adamczyk J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. PWE, Warszawa 2009.
  • Dżoga M. i inni: Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach. Dobra Praktyka CSR Element strategii firmy. Lewiatan, Warszawa 2010.
  • Guidance on Social Responsibility, International Standard ISO 26000, ISO 26000:2010(E).
  • Gasparski W.: Etyczna infrastruktura działalności gospodarczej. W: Etyka i ekonomia. Red. B. Klimczak, A. Lewicka-Strzałecka. PTE, Warszawa 2007.
  • Komunikat Komisji Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno- Społecznego i Komitetu Regionów. Odnowiona strategia UE na lata 2011- 2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, KOM(2011) 681. Komisja Europejska, Bruksela 2011.
  • Lesiak A., Brysiak M.: Innowacyjność a społeczna odpowiedzialność biznesu wśród największych przedsiębiorstw. MillwardBrown, www.zrównoważonainnowacyjnośćpolskich.
  • Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR. www.odpowiedzialnybiznes.pl
  • Nakonieczna J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Difin, Warszawa 2008.
  • Ocena stanu wdrożenia standardów społecznej odpowiedzialności biznesu. Zestaw wskaźników społecznej odpowiedzialności w mikro, małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstwach. Raport. MillwardBrown i PwC, Warszawa 2011.
  • Raport Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu. www.aa1000.pl
  • Raport 2012. Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2013.
  • Raport Współpraca biznes - NGO: stan wiedzy, dotychczasowe doświadczenia, postawy i oczekiwania. CRSG, Szczecin 2012.
  • Sutherland J., Canwell D.: Klucz do zarządzania strategicznego. PWN, Warszawa 2007.
  • The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Red. A. Crane. Oxford 2008.
  • Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa. Red. B. Dobiegała-Korona, T. Doliński. Difin, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171287321

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.