PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2(26) | 21--36
Tytuł artykułu

Polityka cenowa polskich hoteli ekskluzywnych w elektronicznych kanałach dystrybucji usług hotelarskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Pricing Policy of Polish Exclusive Hotels in the Electronic Distribution Channels
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze opracowanie ma na celu scharakteryzowanie polityki cenowej dynamic pricing oraz przeanalizowanie strategii cenowych stosowanych w polskich hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych. Celem artykułu i przeprowadzonych badań było także sprawdzenie, która polityka cenowa (dynamic pricing czy pre-fixed mixed pricing) jest najczęściej stosowana przez polskie hotele. Jako hipotezę do zweryfikowania dla prowadzonych badań postawiono następujące założenia:  niewiele polskich hoteli ekskluzywnych stosuje dynamic pricing,  większość badanych hoteli stosuje pre-fixed constant pricing oraz pre-fixed mixed pricing,  hotele należące do sieci hotelowych częściej stosują politykę dynamicznego usta-lania ceny. (fragment tekstu)
EN
This study aims to characterize the dynamic pricing policy and analyze the pricing strategies used in Polish exclusive hotels. The purpose of the article and the study was also to check which of the pricing policy (dynamic pricing or pre-fixed mixed pricing) is the most widely used by Polish hotels. The study was based on an analysis of prices for accommodation in Polish exclusive hotels offered through their websites. The study indicates a relatively common practice of using by Polish hotels the dynamic pricing and shows how the prices of services on the Polish market of exclusive hotels are changing. (fragment of text)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Borenstein S., Rose N.L., Competition and Price Dispersion in the US Airline Industry, "Journal of Political Economy" 1994, vol. 102, no. 4.
  • Chatwin R.E., Optimal Dynamic Pricing of Perishable Products with Stochastic De-mand and a Finite Set of Prices, "European Journal of Operational Research" 2000, vol. 125, issue 1.
  • Elmaghraby W., Keskinocak P., Dynamic Pricing in the Presence of Inventory Consid-erations: Research Overview, Current Practices, and Future Directions, "Man-agement Science" 2003, vol. 49, no. 10.
  • Feng Y., Gallego G., Optimal Starting Times for End-of-season Sales and Optimal Stopping Times for Promotional Fares, "Management Science" 1995, no. 41.
  • Gallego G., Van Ryzin G., Optimal Dynamic Pricing of Inventories with Stochastic Demand and Finite Horizons, "Management Science" 1994, no. 40.
  • Hancock M., Ustalanie cen w hotelarstwie, "Hotelarz" 2013, nr 11.
  • Jak prowadzić spójną politykę cenową hotelu, "Hotelarz" 2012, nr 11.
  • Koenigsberg O., Muller E., Vilcassim N.J., EasyJet Airlines: Small, Lean and with Prices that Increase over Time, "Centre for Marketing Working Paper" 2004, no. 04-904, London Business School.
  • McAfee R.P., Te Velde V., Dynamic Pricing in the Airline Industry Forthcoming, w: Handbook on Economics and Information Systems, red. T.J. Hendershott, Else-vier, Boston 2006.
  • Miller B.L., Finite State Continuous Time Markov Decision Processes with a Finite Planning Horizon, "SIAM Journal of Control" 1968, no. 6.
  • Mourier J.F., The Future of Hotel Revenue Management, www.hsyndicate.org/news /4060839.html.
  • O'Connor P., On-line Pricing: An Analysis of Hotel Company Practices, "Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly" 2003, vol. 44, no. 1.
  • Schutze J., Pricing Strategies for Perishable Products: The Case of Vienna and the Hotel Reservation System hrs.com, "Central European Journal of Operations Re-search" 2008, vol. 16.
  • Tso A., Law R., Analyzing the Online Pricing Practices of Hotels in Hong Kong, "Hos-pitality Management" 2005, no. 24.
  • Zhou Y.P., Fan M., Cho M., On the Threshold Purchasing Behavior of Customers Fac-ing Dynamically Priced Perishable Products, University of Washington, Seattle 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171287457

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.