PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 6 (CD) | 358--369
Tytuł artykułu

Analiza zmian postaw konsumenckich względem produktów regionalnych

Warianty tytułu
The analysis of changes in consumer attitudes with respect to regional products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach można zauważyć rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi oraz tradycyjnymi. Coraz chętniej nabywane są produkty, których nazwa wskazuje na miejsce pochodzenia. Produkty regionalne są często odkrywane na nowo, nierzadko trafia się na nie przez przypadek, aby potem dołożyć starań, by znaleźć je w innych punktach handlowych. Specyficzne walory produktów regionalnych, a w szczególności tradycyjnych artykułów żywnościowych, decydują o ich oryginalności i autentyczności oraz o tym, że są one nabywane chętniej niż produkty masowe. Badania nad znajomością produktów regionalnych wśród mieszkańców województwa opolskiego wskazują, że produkty te są chętnie nabywane. Regionalne produkty Opolszczyzny, nie tylko żywnościowe, są również szansą na pokazanie i promocję regionu, z którego pochodzą. Celem artykułu jest wykazanie, że produkty regionalne są doskonałym narzędziem promocji regionów, z których pochodzą. Bazę empiryczną opracowania stanowiły wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w maju 2010 roku oraz w maju 2013 roku. (abstrakt oryginalny)
EN
In recent years a growing interest in regional products could be observed. Products which names point to the place of their origin are bought willingly. Regional products are frequently rediscovered, often found by accident to be finally found with a great efforts in the shops. The specific qualities of the regional products, and especially those of traditional food products, decide about their originality and authenticity. It also proves the fact that they are bought more willingly than mass products. The research on the behaviour of the consumers on the regional products market in Opole area shows that these products are bought willingly. They also create a chance to show and promote the region they are from. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
358--369
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Opolski
  • Uniwersytet Opolski
Bibliografia
  • Bogner, T. i Brunner, N. (2007). Internationalisierung im deutschen Lebensmittelhandel: Möglichkeiten und Grenzen der Globalisation. Wiesbaden.
  • Härlen, I. Simons, J. i Vierboom, C. (2004). Informationsflut bewältigen: Über den Umgang mit Informationen zu Lebensmitteln aus psychologische Sicht. Bonn.
  • Hsieh, M. (2004). An investigation of country-of-origin effect using correspondence analysis: A cross-national context. International Journal of Market Research, 3.
  • http://www.minrol.gov.pl/pol/Jakosc-zywnosci/Produkty-regionalne-i-tradycyjne/Lista-produktow-tradycyjnych (11.11.2013).
  • Jasiński, J. i Rzytki, M. (2005). Produkty regionalne. Polska wieś w Europie. Warszawa.
  • Kauf, S. (2009). Orientacja marketingowa i logistyczna w zarządzaniu regionem. Opole.
  • Kauf, S. i Tłuczak, A. (2010). Marka produktów regionalnych jako narzędzie promocji obszarów wiejskich (na przykładzie województwa opolskiego). Journal of Agribusiness and Rual Development, 4 (18).
  • Maison, D. (2004). Utajone postawy konsumenckie. Gdańsk.
  • Mały rocznik statystyczny (2012). Warszawa 2012.
  • O.V., DGL-Studie 2011. (2011). Regionalität aus Verbrauchersicht: Regio-Marken brauchen authentischen Wurzeln. Allgemeine Fleischer Zeitung, 40.
  • Rocznik Statystyczny Rolnictwa (2012). Warszawa 2013.
  • Schirrmann, E. (2005). Lokale Produktherkunft und Konsumentenverhalten. Der Einfluss der City of Origin auf die Kaufentscheidung. Wiesbaden.
  • Stockebrand, N. Berner, N. i Spiller, A. (2008). Regionalmarketing im Naturkostfachhandel. Göttingen.
  • Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 10 poz. 68).
  • Verlegh P.W.J. i Steenkamp J.B. (1999). A review and meta-analysis of country-of-origin research. Journal of Economic Psychology, 5.
  • Zabrocki, R. (2009). Kulturowe wartości żywności i żywienia regionalnego jako składowa atrakcyjności turystycznej regionu. W: Z.J. Dolatowski i D. Kołożyn-Krajewska (red.), Rozwój regionów turystycznych a tradycyjna żywność. Częstochowa: PPTŻ.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171288151

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.