PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 6 (CD) | 720--733
Tytuł artykułu

Wpływ marki na decyzje zakupowe konsumentów w opinii mieszkańców miasta Tarnobrzeg

Warianty tytułu
Effect of a brand on consumer purchasing decisions in the opinion of Tarnobrzeg city residents
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę pokazania wpływu marki na decyzje zakupowe konsumentów. Zagadnienie to zostało wzbogacone o wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród mieszkańców miasta Tarnobrzeg. Przeprowadzona analiza teoretyczna i empiryczna pozwala stwierdzić, że marka będzie w najbliższej przyszłości nabierała coraz większego znaczenia zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców. Dla konsumentów będzie ona gwarantem jakości i solidności, zaś dla przedsiębiorców - głównym źródłem przewagi konkurencyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
In the study an attempt was taken to assess the brand influence on purchasing decisions of consumers. These issues have been enriched by the results of the questionnaire survey conducted among residents of Tarnobrzeg. The theoretical and empirical analysis shows that brands will gain on importance in the near future for both consumers and companies. For consumers it will be a guarantee of quality as well as reliability, and for businesses it will be a source of competitive advantage. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
720--733
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu
Bibliografia
  • Altkorn, J. (1999). Strategia marki. Warszawa: PWE.
  • Brylska, B. (2004). Rola marki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. W: Marketing i Zarządzanie. Prace Naukowe Instytutu Zarządzania i Marketingu UMCS w Lublinie, 11. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • de Chernatony, L. (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Garbarski, L. (2001). Marketing punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE.
  • Głuszek, E. (2004). Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
  • Kasiewicz, S. (2002). Zarządzanie operacyjne w dobie globalizacji. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Kotler, P. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Wydawnictwo Gebethner i S-ka.
  • Marcinkowska, M. (2000). Kształtowanie wartości firmy. Warszawa: PWN.
  • Mazurek-Łopacińska, K. (2003). Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. Warszawa: PWE.
  • Mikołajczyk, B. (2004). Marka w procesie decyzyjnym konsumenta. W: Z. Kędzior (red.), Konsument, przedsiębiorstwo, przestrzeń. (t. 1). Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
  • Wasilewski, L. (1998). Podstawy zarządzania jakością. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171288469

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.