PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 4 | nr 1 | 163--173
Tytuł artykułu

Teoria zarządzania wartością w ujęciu praktyki zarządzania jakością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Fundamentals of Value Based Management in Practice of Quality Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono praktyczne aspekty wykorzystania teorii wartości w zarządzaniu jakością. Zaprezentowano istotę zarządzania wartością jako tło rozważań nad jej związkami z zarządzaniem jakością. Spójność omawianych koncepcji w praktyce została poddana weryfikacji w badaniach własnych autorki. Stwierdzenie braku wystarczającej struktury mierników procesowych o charakterze ekonomiczno-finansowym, służących pomiarowi wartości w systemie zarządzania jakością, wskazuje na istniejącą lukę pomiędzy teoretycznymi a praktycznymi uwarunkowaniami zarządzania wartością w systemie zarządzania jakością przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the practical aspects of using the theory of value management in quality management. Presents the essence of value based management (VBM) as a background of reflection on its links with quality management. Coherence of the concept in practice, been reviewed in the author's own studies. The discovery of absence of sufficient procedural structure of the metrics of an economic - financial, to measure the value of the quality management system, points to a gap between the theoretical and practical considerations in managing the value of the company quality management system. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
163--173
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • Dobiegała-Korona B., Herman A. (red.), Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2006.
  • Herman A., Szablewski A., Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 1999.
  • Siudak M., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001.
  • Suszyński C. (red.), Przedsiębiorstwo. Wartość. Zarządzanie, PWE Warszawa 2007.
  • Szczepankowski P., Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Szczepańska K., Kompleksowe Zarządzanie Jakością. TQM, Wydawnictwa Normalizacyjne ALFA-WERO, Warszawa 1998.
  • PN-EN ISO 9001:2009, Systemy zarządzania jakością. Wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.