PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | z. 1 (23) | 155--162
Tytuł artykułu

Analiza strategiczna PKM Duda SA. na krajowym rynku mięsa z wykorzystaniem macierzy BCG

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Analysis of PKM Duda SA. on Polish Meat Market with the Application of BCG Growth-Share Matrix
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule w układzie macierzowym zbadano przewidywane rezultaty wzajemnego oddziaływania na siebie czynników kontrolowanych oraz niekontrolowanych przez Polski Koncern Mięsny Duda SA. W ten sposób określono pozycję rynkową trzech jednostek strategicznych analizowanego przedsiębiorstwa na tle krajowego rynku mięsnego. W tym celu przeprowadzono analizę z wykorzystaniem macierzy BCG, która jest niezbędna do oceny portfela działalności gospodarczej składowych jednostki i wyboru ich dalszego rozwoju. Do analizy wykorzystano dane wtórne w postaci danych finansowych spółki za okres 2010-2011. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of this paper was to examine the market position of one leading meat processing enterprise PKM Duda SA. on the domestic meat market. The assessment of the activity portfolio on its three strategic units was undertaken with the usage of BCG matrix. The PKM Duda SA. was chosen for the study because: a) processes more than 20 tons of slaughter per week, b) is located in the country of origin, c) exists on Warsaw Stock Exchange Market, d) preserves continuity of its database in Monitor Polski "B". The analysis proved that all three examined strategic units have different market shares and operate on markets of a different acceleration. The highest income rate brings the meat processing unit (B), the lowest slaughter unit (A). The market position of PKM Duda SA. can be improved when a retail trade unit (B) moves away from question marks into stars. Although BCG matrix draws a fast and a complex strategic situation, is not free from disadvantages. That is the reason why further, also portfolio, analysis should be im-plemented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
155--162
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Gierszewska G., Romanowska M., 2003. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa.
  • http://ludzie.pb.pl/piotr-kulikowski/1774448,69481,indykpol-poprawi-efektywnosc [dostęp: 14. 12.2011].
  • http://www.lista500.polityka.pl/companies/show/161 [dostęp: 14.12.2011].
  • http://www.portalspozywczy.pl/forum/55938_0.html [dostęp: 14.12.2011].
  • Kozik R., Matyda A., 2000. Wykorzystanie metod planowania strategicznego do oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa budowlanego, Politechnika Krakowska. W: Strategie zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie - formułowanie i implementacja strategii reakcji na ryzyko. Red. J. Bizon-Górecka. Oficyna Wydawnicza OPO-TNOiK, Bydgoszcz, 71-75.
  • Niestrój R., 1996. Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa.
  • Nogalski B., Rybicki J., Gacek-Bielec J., 1996. Modele analizy portfelowej. Teoria i praktyka. Oficyna Wydawnicza OPO-TNOiK, Bydgoszcz.
  • Oleński J., 2000. Elementy ekonomiki informacji. Podstawy ekonomiczne informacji gospodarczej. Uniw. Warszawski, Warszawa.
  • Płócieniak Z., 1996. Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290027

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.