PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 2 | nr 3 Innovations, Entrepreneurship and Economic Growth | 111--122
Tytuł artykułu

Small and Medium Enterprises in the New World of Globalization

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Small and medium enterprises are faced with the critical question of how to react to the changes caused by the process of globalization. Globalization creates new business environment with new challenges, but also with new threats. In the article are presented crucial attributes which will determine future success of small and medium enterprises in the new world of globalization: SMEs networking, information and communication technologies (ICT), developing innovation and implementation of strategic small business management. (original abstract)
Rocznik
Tom
2
Strony
111--122
Opis fizyczny
Twórcy
  • Matej Bel University, Banská Bystrica, Slovakia
Bibliografia
  • 1. Burns, P., Dewhurs, J. (2003), Small business and entrepreneurship. MacMillan Press Ltd, London.
  • 2. Cameron, E., Green, M. (2006), Making sense of change management. Kogan Page Limited, London.
  • 3. Drucker, P.F. (1993), Innovation and entrepreneurship. Harper and Row, New York.
  • 4. Grieves, J. (2010), Organizational Change: Themes and issues. Oxford University Press, London.
  • 5. Jeníček, V. (2002), Globalizace světového hospodářství. C.H. Beck, Praha.
  • 6. Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K. (2011), Exploring strategy. Prentice Hall, London.
  • 7. Kressel, H., Lento, T.V. (2012), Entrepreneurship in the global economy: Engine for economic growth. Cambridge University Press, Cambridge.
  • 8. Lasserre, P. (2007), Global strategic management. Palgrave MacMillan, London.
  • 9. Lee, K., Carter, S. (2005), Global marketing management. Oxford University Press, Oxford.
  • 10. Lesáková, D. (2007), Strategický marketingový manažment. Vydavateľstvo SPRINT, Bratislava.
  • 11. Lesáková, D. (2009), CRM a zákaznícke stratégie. Vydavateľstvo Ekonóm, Bratislava 2009.
  • 12. Lesáková, Ľ. (2009). Malé a stredné podniky v novom prostredí globálnej ekonomiky, in: Prejavy globalizácie v sektore malých a stredných podnikov. Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta, Banská Bystrica, pp. 36-56.
  • 13. Lesáková, Ľ. (2010), Determinants of innovation activities in small and medium enterprises in Slovakia, in: Innovations - factor determining competitiveness of small and medium enterprises in the global business environment. Matej Bel University, Banská Bystrica, pp. 214-227.
  • 14. Lesáková, Ľ. (2013), Innovation networks in small and medium enterprises sector, in: MEB 2013, Óbuda University, Budapest, pp. 39-49.
  • 15. Mellahi, K., Frynas, J.G., Finlay, P. (2005), Global strategic management. Oxford University Press, Oxford.
  • 16. Porter, M. (2000), Location, competition and economic development: Local clusters in a global economy, in: Economic Development Quarterly. Sage Publication, Boston.
  • 17. Smolková, E. (2010), Strategické partnerstvá ako fenomén globálnej ekonomiky. INFOPRESS, Bratislava.
  • 18. Storey, D.J. (1997), Understanding the small business sector. International Thomson Business Press, London.
  • 19. Šikula, M. (2006), Konkurencieschopnosť v súradniciach globalizmie, Ekonomický Časopis, Vol. 54, No. 10, pp. 965-982.
  • 20. Vodáček, L., Vodáčková, O. (2006), Moderní manažment v teorii a praxi. Vydavatelství Management Press, Praha.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290299

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.