PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | 139--152
Tytuł artykułu

Nekromerkating towarów kultury w serwisie aukcyjnym Alegro.pl. Przypadki Violetty Villas i Ireny Jarockiej

Warianty tytułu
Necromarketing of cultural product in the auction portal Allegro.pl . The cases of Violetta Villas and Irena Jarocka
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono teoretyczne aspekty działalności nekromarketingowej. Przedstawiono w jaki sposób może ona być wykorzystywana do sprzedaży produktów na internetowym portalu aukcyjnym Allegro.pl. Uwagę poświęcono skuteczności działań nekromarketingowych przy sprzedaży płyt dwóch artystek - Violetty Villas oraz Ireny Jarockiej.
EN
Necromarketing perceived as any activity of an organization, which uses human death to achieve its own aims, demonstrates two features: willfulness and extravagance. The following paper "Necromarketing of cultural product in the auction portal Allegro.pl. The cases of Violetta Villas and Irena Jarocka" delineates the theoretical spheres of necromarketing activity, focusing nonetheless on how it is used by salesmen from Allegro.pl portal with the aim of intensifying the sales of cultural products. For some salesmen the death of Violetta Villas in December 2011 and Irena Jarocka in January 2012 became an occasion to achieve extra profits, especially financial ones. This paper presents an array of arguments which confirm the assumption that certain salesmen conduct willful necromarketing activities and that such behavior is by no means exceptional.(original abstract)
Rocznik
Tom
13
Strony
139--152
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, doktorant
Bibliografia
  • Bauman Z., Konsumowanie życia, Kraków 2009.
  • Bauman Z., Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Kraków 2007.
  • Hartman J., Widzialna ręka rynku, Kraków 2010.
  • Kesler J., Jak śmierć ożywia marketing, "Marketing w Praktyce", luty 2012, nr 02 (168).
  • Kołakowski L., Mini wykłady o maxi sprawach, Kraków 2007.
  • Kotler P, Marketing, Poznań 2005.
  • Money.pl, Wojciech Jabłoński: Politycy się polansują i zapomną o powodzi, http://www.money. pl/archiwum/mikrofon/artykul/jablonski;politycy;sie;polansuja;i;zapomna;o;powodzi,237,0, 629485.html?p=md [odczyt: 28.04.2012].
  • Newsweek.pl, Steve Jobs biografia. Bestseller w Amazonie, http://ksiazki.ncwsweek.pl/steve- jobs-biografia-bestseller-w-amazonie,85541,1,1 .html [odczyt: 28.04.2012]
  • Polskieradio.pl, Niezwykły sukces "Solidarnych z Japonią", http://www.polskieradio.p1/9/201/ Artykul/562720,Niezwykly-sukces-Solidarnych-z-Japonia [odczyt: 30.04.2012].
  • Se.pl, Wiesław Gałązka: Politycy uprawiają nekromarketing. Jeżdżą na miejsca katastrof, by się pokazać, http://www.se.pl/wydarzenia/opinie/wiesaw-gaazka-politycy-uprawiaja-nekromar- keting_156780.html [odczyt: 28.04.2012]
  • Spidersweb.pl, Sony podniósł ceny muzyki Whitney Houston - zaczęły się żniwa, http://www. spidersweb.pl/2012/02/sony-podniosl-ceny-muzyki-whitney-houston-zaczely-sie-zniwa. html [odczyt: 29.04.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290319

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.