PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 35 Etyczny wymiar działalności gospodarczej : wybrane zagadnienia | 155--160
Tytuł artykułu

Ewolucja marketingu od informacji ku społecznej odpowiedzialności

Warianty tytułu
Marketing Evolution from Information Towards the Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawą sukcesu każdej firmy jest czynnik ludzki. Rozpoczynając swoją działalność na rynku ważne jest, aby w firmie odpowiedni ludzie mieli wartościowe pomysły. Kiedy pojawią się trudności może to oznaczać, że ludzie przestali się koncentrować na właściwych celach. Walcząc o wydobycie się ze stanu upadłości udaje się to firmie dzięki ludziom obdarzonym zespołem sprzyjających cech. Kiedy potrzeba świeżych idei, aby skierować firmę na drogę nowego cyklu życia, zwraca się ona ku swoim pracownikom. Wszystko zatem sprowadza się do ludzi. Dotyczy to każdej dziedziny działalności przedsiębiorstwa, również marketingowej. (fragment tekstu)
EN
This paper presents the changes that take place in the world economy which is approaching to the so called new economy. The attention has been given, among the others, to the evolution of the marketing towards the partnership marketing and the of the information revolution for a contemporary enterprise. The issue of human capital and responsibility in organization have been also emphasized. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • P.F. Drucker: Społeczeństwo pokapitalistyczne. Warszawa 1999, s. 91.
  • L. Żabiński: Nowa gospodarka - nowe reguły zarządzania przedsiębiorstwami? W: Wykorzystanie Internetu w marketingu. Red. E. Zeman-Miszewska. Katowice 2003, s. 21-22.
  • A. Sznajder: Marketing w epoce nowej gospodarki. W: Marketing - koncepcje, badania, zarządzanie. Red. L. Żabiński i K. Śliwińska. Warszawa 2002, s. 46, 51.
  • F. Mayor: Przyszłość świata. Warszawa 2001, s. 315.
  • O.E Williamson: Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Warszawa 1998, s. 19.
  • S. Kwiatkowski: Przedsiębiorstwo XXI wieku (intelektualizacja przedsiębiorczości, intelektualizacja przedsiębiorstw). W: Przedsiębiorczość i konkurencyjność. Red. J. Kotowicz-Jawor. T. IV. Warszawa 2001, s. 70.
  • B. Kożuch: Inwestowanie w kapitał ludzki a rozwój gospodarki. W: Przedsiębiorczość i konkurencyjność W: Przedsiębiorczość i konkurencyjność. Red. J. Kotowicz-Jawor. T. IV. Warszawa 2001, s. 254.
  • L. Żabiński; Obrazy marketingu w jego paradygmatach. W: Marketing przełom wieków. Red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś. T. I. Jelenia Góra 2000, s. 14-22.
  • W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok, G. Szulczewski: Etyka biznesu w zastosowaniach praktycznych: Inicjatywy, Programy, Kodeksy. Warszawa 2002, s. 55-56.
  • U. Janeczek: Orientacja społeczna w marketingu międzynarodowym - podstawowe dylematy. Marketing Przełom wieku. T. I. Wrocław 2000, s. 263.
  • B.B. Schlegelmilch, E. Götze: Marketing - Ethik am Beginn, des Z. Jahrtausends. "Marketing ZFP" 1999, Nr 1,s. 25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.