PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Wychowanie w środowisku akademickim. Wybrane zagadnienia | 213--226
Tytuł artykułu

Trening impostacji jako przygotowanie do pełnienia ról publicznych w życiu zawodowym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest rozwinięcie dwóch tez: 1. Trening impostacji jako forma studiowania na uczelni, oparta na przeżywaniu, działaniu, odkrywaniu, a też przyswajaniu nowej wiedzy, składa się na proces przygotowania studentów do świadomego pełnienia przez nich przyszłych funkcji i ról publicznych. Trening nie jest zbiorem mechanicznych ćwiczeń, a sposobem poznania i rozumienia przez jego uczestników własnego funkcjonowania i na tej bazie kreowania siebie samego w pracy głosem. Trening impostacji to rozwój osobowości. 2. W uczeniu się impostacji szczególna rola przypada trenerowi, który, chcąc pomagać innym w ich rozwoju, musi wykazać się kompetencjami w zakresie procesów grupowych, jak i budowania relacji z uczestnikami treningu. Relacji opartej na zaufaniu i autentyczności. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Brezinka W.: Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych. Wydawnictwo WAM, Kraków 2005.
  • Edukacja - tradycje, rzeczywistość, przyszłość. Red. C. Plewka. CDiDN, Szczecin 2005.
  • Grotowski J.: Teksty z lat 1965-1969. Wyd. II. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1990.
  • Krasucka A.: Głos w pracy nauczyciela (I). "Wychowanie Muzyczne w Szkole" 2000, nr 1.
  • Linklater K.: Freeing the Natural Voice. Drama Book Publishers, London 1976.
  • Laguna M.: Szkolenia. Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2004.
  • Mellibruda J.: Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. IKN, Warszawa 1988.
  • Moleszczak A.: Cele wychowania. W poszukiwaniu istoty i źródeł stanowienia. W: Wychowanie w kontekście teoretycznym. Red. A. Tchorzewski. Wydawnictwo WSP, Bydgoszcz 1993.
  • Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka. Red. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch. Difin, Warszawa 2008.
  • Reguły życia społecznego. Red. W. Domachowski, M. Aryle. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994, s. 197-208.
  • Schneider M., Correy G.: Grupy. Metody grupowej pomocy psychologicznej. IPS, Warszawa 2002.
  • Stefańczak M.: Trening grupowy - metoda rozwoju osobowości i harmonijnego współżycia z ludźmi. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1990.
  • Thorpe S., Clifford J.: Podręcznik coachingu. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów. Rebis, Poznań 2004.
  • Toczyska B.: Głośno i wyraźnie. Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2007.
  • Wychowanie - interpretacja jego wartości i granic. Red. B. Gawlina. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace Pedagogiczne, z. 26, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998.
  • Wychowanie i środowisko. Red. B. Passini, T. Pilch. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1979.
  • Wychowanie w kontekście teoretycznym. Red. A. Tchorzewski. Wydawnictwo WSP, Bydgoszcz 1993.
  • Zaborowski Z.: Trening interpersonalny. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290567

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.