PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 2 | 19
Tytuł artykułu

Innowacyjność i nowa taksonomia usług w procesach globalizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W nawiązaniu do poruszanej w tym artykule zasadniczej kwestii innowacyjności usług wypada sformułować następujące dwie uwagi: pierwszą ogólnej natury: mianowicie, zanim zdecydujemy się na badanie innowacyjności usług [czy to całego sektora, czy wybranej branży] wypada uwzględnić wnioski wynikające z nowej taksonomii sektoralnej. Po drugie, zarówno kategorię innowacyjności jak i metodologię kojarzoną z OSLO Manuel [i pochodne w stosunku do nich: kwestionariusz wywiadu, dane, kryteria, miary itd.] stosować można jedynie w odniesieniu do działu technologii, bo tylko w nim, zarówno w odniesieniu do produkcji, jak i usług "innowacyjność" może znaczyć to samo. Natomiast - odniesienie jej i zastosowanie, jako podstawy badań o skutkach wartościujących w dziale spersonifikowanych relacji usługowych, wydaje się mało przydatne, by nie powiedzieć wręcz chybione. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w sektorze usług w latach 1997 - 1999, GUS. Warszawa 2001.
  • Fourastie J., Myśli przewodnie. Warszawa 1972.
  • Rogoziński K., Usługi rynkowe, Wyd. AE, Poznań 2000.
  • Normann R., Ramirez R., Defining Interactive Strategy. From Value Chain to Value Constalation. J. Wiley & Sons, 1994.
  • Gallouj F., Innovation In the Service Sektor. The New Wealth of Nations, Edward Legar Publ. 2002.
  • Pavitt K. et all. Accumulation, diversification and organisation of technology activities In UK companies, w: M. Dodgson [ed.] Technology Strategy and the Firm: Management and public Policy, Longman, 1989.
  • Barman Z., Globalizacja, Warszawa 2000.
  • Rogoziński K., Cywilizacja usługowa - samorealizujące się niespełnienia. Materiały naukowe, Katedra Usług, Akademia Ekonomiczna. Poznań 2003.
  • Adorno T.W., Sztuka i sztuki. Warszawa 1990.
  • Sławek T., U-bywanie, Katowice 2002.
  • Davis N., Europa w poszukiwaniu samej siebie, Znak, nr 573.
  • de Chardin Th., Pisma, t. 3, Moja wizja świata, Warszawa 1987.
  • Heschel A., Człowiek nie jest sam, Kraków 2001.
  • Giddens A., Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa 2001.
  • Soete L., Miozzo M., Trade and Devlopmenti in Services: a Technological Perspective. Maastricht, 1990.
  • Rogoziński K., Usługi pod presją technologii. Marketing i rynek, 2001/7.
  • Marketing usług profesjonalnych, pod red. K. Rogozińskiego, Poznań 1999 [t. 1], 2000 [t. 2], 2001 [t. 3], 2002 [t. 4].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290689

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.