Warianty tytułu
The Management of Experience Marketing by Exhibitors, on the Example of Retail Property Fairs
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest rozpoznanie zamierzeń oraz zakresu wykorzystania form i działań marketingu doświadczeń przez wystawców uczestniczących w targach branżowych. Przedmiot zainteresowań stanowiły ekspozycje prezentowane podczas targów MAPIC - organizowanych w Cannes, największych na świecie targów poświęconych nieruchomościom z nowoczesną powierzchnią handlową. Wystąpienia targowe badano metodą tajemniczy zwiedzający (mystery visitor). Szczególny nacisk położono na aspekt wykorzystania afektywnych komponentów wystąpień w przezwyciężaniu trudności związanych z prezentowaniem usług z intensywnym kontaktem. W świetle przeprowadzonych obserwacji stwierdzono, że wystawcy, kreujący unikatowe oraz silne doznania, znacząco wyróżnili oferty na tle konkurencji. Dzięki dostarczeniu wyjątkowych wrażeń, takie prezentacje zajmują na długo miejsce w pamięci gości targowych, wspierając w istotnym stopniu decyzję o wyborze konkretnych ofert.(abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to identify the purposes and the scope of experience marketing implementation by exhibitors who took part in trade fairs. The subject of interest were the exhibitions displayed during the MAPIC fair - the largest in the world show dedicated to real estate offering modern selling space. The fair is taking place in Cannes. The mystery visitor method was used to examine the exhibitions. The main emphasis was made on the aspect of using the affective components of the exhibitions to overcome difficulties related to presenting services with high touch contact. In the light of conducted observations it might be stated that exhibitors who create intense and unique experiences made their offers stand out from the competition significantly. Thanks to providing unique experiences, such expositions become memorable for fair visitors, significantly influencing their decision to choose particular offers.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
95--106
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
autor
- Politechnika Białostocka
Bibliografia
- Boguszewicz-Kreft M., 2013, Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów?, CeDeWu, Warszawa.
- Carlzon J., 1989, Moments of truth?, Harper & Row, Nowy York.
- Dziewanowska K., Kacprzak A., 2013, Marketing doświadczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Filser M., 2003, Le marketing sensoriel: la quête de l'intégration théorique et managériale, Revue Française du Marketing, Nr 194, s. 5-11.
- Hudson S., 2008, Tourism and Hospitality Marketing. A Global Perspective, SAGE Publications, London.
- Hultén B., Broweus N., van Dijk M., 2009, Sensory Marketing, Palgrave Macmillan, Basingstoke.
- Kaczmarczyk S., 2011, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Krishna A., 2012, An integrative review of sensory marketing: Engaging the senses to affect perception, judgment and behavior, Journal of Consumer Psychology, Nr 22, s. 332-351.
- Lenderman M., 2006, Experience the Message. How Experiential Marketing Is Changing the Brand World, Carroll & Graf Publishers, New York.
- Marketbeat. Rozwój rynku centrów handlowych w Europie, Cushman & Wakefield, Maj 2013. http://qbusiness.pl/uploads/Raporty/cwcentra12013.pdf.
- Pine B.J., Gilmore J.H., 1998, Welcome to the experience economy, Harvard Business Review, Nr4, s. 97-105.
- Pine B.J., Gilmore J.H., 1999, The experience economy. Work is theatre and every business a stage, Harvard Business School Press, Boston.
- Quattrocchi-Oubradous X., Bal Ch., 2011, Emoti-coms: A marketing guide to communicating through emotions. From shouting to singing your message, Harriman House, Petersfield.
- Schmitt B.H., 2003, Customer Experience Management: A revolutionary approach to connecting with your customers, Wiley & Sons, Hoboken.
- Siemieniako D., 2012, Model zarządzania lojalnością relacyjną opartą na zobowiązaniu w związkach usługowych, Marketing i Rynek, Nr 5, s. 8-14.
- Siemieniako D., Urban W., (2006), Zmiany postaw klientów, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Nr 9, s. 72-80.
- Skowronek I., 2010, Budowa wizerunku w marketingu doświadczeń, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, Nr 3, s. 69-75.
- Skowronek I., 2011, Emocjonomika wizerunku. Zarządzanie doświadczeniem klienta a percepcja firmy, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, Nr 1, s. 66-75.
- Smilansky S., 2009, Experiential marketing: A practical guide to interactive brand experiences, Kogan Page, London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291031