PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 1 | nr 2 | 23--37
Tytuł artykułu

Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych - porównanie ofert wybranych banków

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Ways of Bank Products Distribution - a Comparision of the Selected Bank Offers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem tego artykułu jest przedstawienie dystrybucji produktów bankowych w bankach działających w Polsce i za granicą. Autor weryfikował hipotezę, że nowe kanały dystrybucji produktów bankowych w bankach polskich i zagranicznych funkcjonują w podobny sposób, co zilustrowano na przykładzie banków: mBank, Alior Bank, PKO BP S.A., The Royal Bank of Scotland, DBS Bank Singapore, J. P. Morgan. W rezultacie dokonanej analizy wykazano, że banki coraz częściej wprowadzają w życie nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają klientom zakup produktów bankowych. Banki działające w Polsce implementują nowoczesne technologie na podobnym poziomie, jak banki działające za granicą. (abstrakt oryginalny)
EN
A purpose of this article was the presentation of bank products distribution in chosen banks performing on polish and foreign market. The Author reviewed the hypothesis that new bank products distribution on polish and foreign banks are functioning in the similar manner, what was illustrated on the example of banks: mBank, Alior Bank, PKO BP S.A., The Royal Bank of Scotland, DBS Singapore Bank, J. P. Morgan. Results of conducted analysis demonstrate that increasingly banks implement high-tech solutions that facilitate purchase the customers bank products. Banks performing in Poland implement technologies as modern as banks performing abroad. (original abstract)
Rocznik
Tom
1
Numer
Strony
23--37
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki, absolwentka
Bibliografia
  • About DBS, DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
  • About Us, J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
  • Alior Bank, www.aliorbank.pl [dostęp: 07.06.2013].
  • Ambroziak T., Lewczuk K., 2009, Miara poziomu dopasowania kanału dystrybucji do strumienia materiałów, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Boczoń W., Royal Bank of Scotland chce utworzyć oddział w Polsce, Bankier.pl, www.bankier.pl [dostęp: 02.06.2013].
  • CEB TowerGroup Retail Banking, 2013, Rethinking Multichannel Strategy.
  • Chwirot-Zakrzewska P., 2009, Ocena wielokanałowego modelu dystrybucji usług bankowych w Polsce, "eFinanse - finansowy kwartalnik internetowy", nr 4.
  • DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
  • Dziadkowiec G., Paradoksy e-banków, Bankier.pl Polski Portal Finansowy, www.bankier.pl, [dostęp: 11.01.2013].
  • Echikson W., 2001, Inwazja e-bankowości, "Business Week", nr 5, s. 17-19 (w:) J. Pietrzak, 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, "Kredyt i Bank", nr 3.
  • Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
  • Historia - Nordea Bank, Banki.pl, www.banki.pl [dostęp: 11.01.2013].
  • J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
  • Lipowski M., 2003, Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
  • mBank, www.nowymbank.pl [dostęp: 02.06.2013].
  • Musiał P., 2009, Budowa i zasady funkcjonowania kanałów dystrybucji Huty Batory Sp. z o.o., "Prace IMZ", nr 5.
  • Olędzki M., Wielokanałowość w bankowości, Bankowymokiem.pl, www.bankowymokiem.pl [dostęp: 08.01.2014].
  • Pietrzak J., 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, "Kredyt i Bank", nr 3.
  • PKO Bank Polski, www.pkobp.pl [dostęp: 02.06.2013].
  • RBS The Royal Bank of Scotland, www.rbs.co.uk [dostęp: 02.06.2013].
  • Stefański M., 2006, Kierunki ewolucji sektora bankowego w Polsce po 1989 roku, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku, Włocławek.
  • Ślężak E., Guzek E., 2012, Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
  • Trojanowski T., 2011, Pośrednicy oraz rodzaje kanałów dystrybucji, "Logistyka", nr 6.
  • Witczak A., 2009, Kanały dystrybucji - co wybrać?, "Fresh & Cool Market", nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291589

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.