PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 75 | 163--170
Tytuł artykułu

Główny księgowy a księgowy - oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji miękkich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Chief accountant and accountant - employers' expectations of soft skills
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie główny księgowy jest nie tylko specjalistą z zakresu rachunkowości, ale też często dyrektorem finansowym, od którego umiejętności zależy funkcjonowanie całego zespołu. Zajmuje przeważnie pozycję na najwyższych szczeblach struktury organizacyjnej, a specjaliści do spraw personalnych podkreślają, że im wyższe stanowisko, tym większą wagę przywiązuje się do umiejętności miękkich. Czy zatem obecne oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji miękkich dotyczą w szczególności głównych księgowych, czy jest to też wymaganie kierowane również do pracowników niższego szczebla działów księgowych i biur rachunkowych? Znalezienie odpowiedzi na to pytanie stanowi główny cel tego artykułu. Intencją autorek było również ustalenie, czy oczekiwania te zmieniły się w ciągu 10 lat.(fragment tekstu)
EN
Much research has been done on the steadily growing importance of soft skills in creation of an organisation's success and in an individual's success in the labour market. Thus the aim of this paper is to identify the employers' expectations in this area having regard to chief accountant and accountant profession and in addition, the indication whether or not and how they differ from those required 10 years ago. This study contains of analysis of 240 advertisements for a job in an accounting department at the turn of years 2012 and 2013 and also the years 2002 and 2003.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
163--170
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • France A. 2010. Management Accounting Practices Reflected in Job Advertisements. J. Bus. Ideas Trends 8(2), 41-57.
  • Hebda P., Madejski J. 2004. Zawód z pasją. Nauka. Praca. Kariera. Bielsko-Biała. Wydaw. Pork, ISBN 83- -7266-218-5.
  • Hendriksen E.A., Breda M.F. van. 2002. Teoria rachunkowości. Warszawa, PWN, ISBN 83-01-13623-5.
  • Johnson L.M., Johnson V.E. 1995. Help Wanted - Accountant: What the Classified Say about Employers' Expectations. J. Educ. Bus. 70(3), 130-135.
  • Kędzierska B., Znajmiecka-Sikora M. 2011. Kompetencje jednostki a efektywność zawodowa, w: Podstawy kształcenia ustawicznego od A do Z. Psychologiczne metody wspierania rozwoju osobistego i społecznego osób dorosłych. Red. M. Znajmiecka-Sikora i B. Kędzierska. Łódź, Wydaw. ego, 17-31.
  • Konarski S. 2008. Kluczowe znaczenie kompetencji społeczno-psychologicznych we współczesnych koncepcjach i praktyce systemów edukacji ekonomistów i menedżerów, w: Kompetencje społeczno- -psychologiczne ekonomistów i menedżerów. Red. S. Konarski. Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, 7-21.
  • Majerska J. 2010. Kompetencje miękkie a rynek pracy, w: ...bo życie to nieustanny rozwój. Poradnik. Warszawa, Edustacja.pl, 85-92.
  • Mitchell G.W., Skinner L.B., White B.J. 2010. Essential Soft Skills for Success in the Twenty-first Century Workforce as Perceived by Business Educators. Delta Pi Epsilon J. 1, 43-53.
  • Paszkiewicz A., Silska-Gembka. 2013. Rola kompetencji miękkich w pracy księgowego - wyniki badań empirycznych. Stud. Pr. Kol. Zarz. Finans. 130, 89-112.
  • Robles M.M. 2012. Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today's Workplace. Bus. Communic. Quarter. 75(4), 453-465.
  • Smółka P. 2006. Jak skutecznie szkolić umiejętności interpersonalne?, w: Komunikowanie się. Problemy i perspektywy. Red. B. Kaczmarek, A. Kucharski, M. Stencel. Lublin, Wydaw. UMCS, 247-259.
  • Smółka P. 2008. Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Warszawa, Wolters Kluwer Polska, ISBN 978-83-7526-633-7.
  • Tomanek A. 2012. Zawody przyszłości - Raport I. Białystok, Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
  • Wats M., Wats R.K. 2009. Developing Soft Skills in Students. Int. J. Learn. 15(12), 1-10.
  • Żuraw P. 2012. Rozważania wokół definicji i charakterystyki zawodu księgowego. Przeds. Zarz. 13(1), 171-182.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291595

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.