Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Contemporary perception the role of didactics in higher education - discussion article
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest próba przedstawienia roli dydaktyki i jakości kształcenia w obliczu zmieniającej się rzeczywistości. Opracowanie zawiera wnioski, wynikające z obserwacji i doświadczenia autora. Opracowanie artykułu poprzedziły studia literatury, dotyczącej dydaktyki w szkolnictwie wyższym. Podstawowymi metodami zastosowanymi w artykule są analizy źródeł oraz metody dedukcji i indukcji.(fragment tekstu)
Work research and teaching at the university, starting as an assistant, in addition to teaching activities related to the research and publishing the results. Both educational activities and research takes a lot of time. Academic staff, often under pressure to meet deadlines, face a dilemma, which activities, teaching or research, to devote greater attention. The article discussed the teaching (not) is in first place in university.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
199--205
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
- Bauman T. 2003. Zagrożona tożsamość uniwersytetu, w: Uniwersytet - między tradycją a wyzwaniami współczesności. Red. A. Ładyżyński, J. Raińczuk. Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls", 53-68.
- Brzeziński J., Eliasz A. 2003. Ocena wewnętrzna i zewnętrzna jakości kształcenia w szkołach wyższych. Warszawa, SWPS ACADEMICA, ISBN 8389281066.
- Bugdol M. 2008. Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Warszawa, Difin, 17.
- Chmielecka E. 2003. Korzyści i koszty związane z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w sferze szkolnictwa wyższego. Warszawa, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej.
- Diagnoza stanu szkolnictwa wyższego w Polsce. 2009. Ernst&Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, http://www.uczelnie2020.pl/zobacz/diagnoza-stanu-szkolnictwa-wyz-2, dostęp: 27.09.2013.
- Europejskie Ramy Kwalifikacji, http://www.ec.europa.eu/eqf/home_pl.htm, dostęp: 26.10.2013.
- Fulton O., Santiago P., Edquist C., El-Khawas E., Hackl E. 2007. OECD Reviews of Tertiary Education "Poland", http://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/thematicreviewoftertiaryeducation-countryreviews. htm, dostęp: 15.10.2013.
- Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny. 2001. Red. M. Wójcicka. Warszawa, Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Warszawskiego, 42.
- Jelonek M., Skrzyńska J. 2010. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Ewaluacja jakości dydaktyki w szkolnictwie wyższym. Kraków, WSE, 11-35.
- Kupisiewicz C. 1996. Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa, Polska Oficyna Wydawnicza BGW, 18-25.
- Majchrzak I. 2011. Wypalenie zawodowe u nauczycieli akademickich. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin. 2011, Ser. Oeconomica 287(63), 137-146.
- Okoń W. 2007. Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa, Wydaw. Akademickie "Żak", ISBN 9788389501783.
- Ustawa z 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym. DzU z 2005 r., nr 164, poz. 1365 z późn. zm.
- What is Quality in Higher Education? 1994. Ed. D. Green. London, Society for Research in Higher Education, 101-111.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291609